Modernizacja trasy kolejowej z Warszawy do Skierniewic na ostatniej prostej
IV kwartał br. to przybliżony termin zakończenia inwestycji na kluczowym szlaku Warszawa - Łódź
Przypomnijmy, że prace torowe toczą się na tym newralgicznym odcinku od 2005 roku! Pasażerowie, zmęczeni ciągłymi zmianami w rozkładzie jazdy oraz wielogodzinnymi podróżami pomiędzy stolicą a Łodzią, z niecierpliwością oczekują oddania inwestycji. Większość trasy została już na szczęście zmodernizowana. Pozostał jedynie odcinek pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem. Kluczowymi elementami będą bezkolizyjne skrzyżowania , w tym m.in. wiadukt w Jaktorowie.
- Dzięki budowie takich obiektów pociągi nie muszą zwalniać przed przejazdami, a kierowcy nie stoją przed zamkniętymi rogatkami, co przekłada się na płynność ruchu i zapewnia całkowite bezpieczeństwo – mówi Witold Cytawa, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Co za tym idzie, nie tylko skróci się czas podróży z Warszawy do Łodzi (do planowanych już dekadę temu 70 minut), ale wzrośnie też jej komfort i jakość.
Wykonawca inwestycji informuje, że do wymiany zostało ok. 10 km torów. Ponadto zbudować trzeba kilka obiektów inżynierii kolejowej np. przepustów i tunelów. Dotychczas w ramach realizacji projektu odnowiono 14 peronów oraz 20 przejazdów kolejowo - drogowych. Funkcjonuje też nowy system sterowania ruchem. Po zmodernizowanym odcinku pociągi będą mogły mknąć z prędkością 160 km/h.
Przeczytajcie też: Południowa Obwodnica Warszawy wreszcie drogą ekspresową