RegionalneWarszawaKolejne obietnice kandydatów na fotel prezydenta stolicy. Tym razem "Warszawski Ring Kolejowy"

Kolejne obietnice kandydatów na fotel prezydenta stolicy. Tym razem "Warszawski Ring Kolejowy"

Koalicja Ruchów Miejskich przedstawiła dalszy projekt dla transportu publicznego. - Inwestycją znacznie bardziej potrzebną niż kolejne linie metra jest domknięcie ringu, czyli „kolejową obwodnicę” miasta - tłumaczyła Justyna Glusman, kandydatka na prezydenta Warszawy.

Kolejne obietnice kandydatów na fotel prezydenta stolicy. Tym razem "Warszawski Ring Kolejowy"
Źródło zdjęć: © East News | Andrzej Hulimka

- Budowa Warszawskiego Ringu Kolejowego pozwoli zintegrować istniejący system połączeń kolejowych, tramwajowych i autobusowych. Dodatkowo będzie dużym ułatwieniem dla kierowców korzystających z parkingów Park & Ride - przekonywały Ruchy Miejskie podczas środowej konferencji.

Kandydatka na prezydenta Warszawy oceniła, że węzeł przesiadkowy Wilanowska pokazuje, że metro, choć bardzo ważne dla jakości transportu w mieście, to nie wszystko. - Do metra trzeba dojechać i dojść, co widać w tym miejscu zaniedbanym przez władze Warszawy - podkreśliła Glusman. Dodała, że proponuje potraktowanie transportu miejskiego jako spójnego systemu.

Jacek Grzeszak, ekspert stowarzyszenia Miasto Jest Nasze i kandydat na radnego z Mokotowa wyjaśnił, że Kolejowy Ring Warszawy to koncepcja linii kolejowej, która zepnie południowe dzielnice naszego miasta: Mokotów, Pragę-Południe i Wawer.

- Dlaczego nie metro? Ponieważ kolej obsłuży te same rejony, a jest tańsza, a co nie mniej ważne, pozwala tworzyć nowe trasy z wykorzystaniem istniejących linii kolejowych, także do miejscowości pod Warszawą! - przekonywał.

Z kolei Jan Mencwel, prezes Miasto Jest Nasze, przypomniał, że najwięcej pasażerów przewożą autobusy. - Są tanie i łatwe w wyznaczaniu. Proponujemy nadrobić wieloletnie zaniedbania Ratusza i wyznaczyć spójną sieć buspasów. Prezentujemy Państwu przemyślany projekt. Wyznaczymy 70 kilometrów buspasów w naszym projekcie - zapowiedział. Koszt wycenił na 70 milionów złotych. - Koszt 1 kilometra metra M2 jest 7 razy wyższy! Dzięki buspasom radykalną poprawę komunikacji miejskiej mieszkańcy odczują nie za dekadę, ale już za rok - dodał.

Zobacz także: Adam Bielan: Rafał Trzaskowski zabrał się do pracy dopiero pod wpływem Patryka Jakiego

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

warszawamiasto jest naszeJustyna Glusman
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)