Jazzy Duo już w październiku na stołecznych torach?
Najpierw tramwaj musi przejeździć 5 tys. km bez żadnej poważnej awarii
Na berlińskich targach InnoTrans odbyła się premiera Jazza Duo dla Warszawy. Tramwaj ma zacząć wozić pasażerów jeszcze w październiku. – Wpierw jednak tramwaj musi przejeździć 5 tys. km bez żadnej poważnej awarii – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich w rozmowie z "Transportem Publicznym".
Zobacz też: Pierwszy Jazz przyjechał do Warszawy
Jazz Duo mają długość 29,7 m, są w pełni klimatyzowane i całkowicie niskopodłogowe. W każdym pojeździe znajdzie się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, 28 miejsc siedzących. Tramwaje będą miały zasobniki energii, które pozwolą zaoszczędzić do 7 proc. energii trakcyjnej, jak również przejechać odcinek torów pozbawiony sieci trakcyjnej.
Jak mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich,właśnie trwa** **proces odbioru pierwszego wagonu i systemów informatycznych. Potem pojazd będzie poddany bardzo ostrej próbie. Wóz będzie musiał przejechać 5 tysięcy km bez żadnego zjazdu i poważniejszej awarii. Dopiero po tej próbie będzie wystawiony protokół ostatecznego odbioru. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, pierwszym Jazzem Duo pojedziemy jeszcze w październiku.
Odbiór pierwszego wozu warunkuje dostawy kolejnych – w następnej partii będą cztery wozy. TW zakładają, że następna taka dostawa będzie w listopadzie. Lada moment zbudowany już będzie przejazd przy stacji metra Rondo Daszyńskiego. Jazzy z tej dostawy Pesy i Swingi Duo z Tarchomina, które zostaną zdjete po przedłużeniu trasy do Mehoffera (gdzie znajdzie się pętla i nie będzie potrzeby wykorzystywania wozów dwukierunkowych), pozwolą na stworzenie namiastki linii dowozowej do metra - mówi Krzysztof Karos.
Stolica kupiła w sumie 50 dwukierunkowych Jazzów Duo z myślą o obsłudze linii dowozowych do metra czy kursowaniu w czasie remontów tras. Jazzy Duo nie są pierwszymi dwukierunkowymi tramwajami w Warszawie – PESA już wcześniej, w ramach kontraktu na 186 tramwajów, dostarczyła sześć Swingów Duo do obsługi niepełnej trasy przez Most Północny.
Czy w Warszawie możliwa jest darmowa komunikacja miejska? Zobaczcie WIDEO!