Jakie przedsięwzięcia powinny być konsultowane z mieszkańcami?
Zanim dokumenty zostaną przyjęte przez radę miasta, o opinię proszeni są warszawiacy. Macie czas do 16 grudnia!
08.11.2012 10:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Konsultacje społeczne o... konsultacjach społecznych? Jak najbardziej! Ruszyły konsultacje społeczne dwóch dokumentów określających zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami - uchwały Rady m.st. Warszawy oraz zarządzenia prezydenta. Po wprowadzeniu nowych zasad mieszkańcy będą mogli zgłaszać wnioski o przeprowadzenie konsultacji.
Czym jest Platforma Internetowa Konsultacji Społecznych i do czego służy? Jakie są formy prowadzenia konsultacji z mieszkańcami? Na te pytania odpowiadają przygotowywane uchwała i zarządzenie prezydenta. Dokumenty określają także, w jaki sposób mieszkańcy Warszawy mogą współdecydować o sprawach ważnych dla nich i dla ich miasta. Projekty dają warszawiakom również możliwość występowania z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji.
Do tej pory nie było dokumentu, który regulowałby kwestię prowadzenia konsultacji z mieszkańcami Warszawy. Jest to konieczne nie tylko ze względu na obowiązek, jaki nakłada na stolicę ustawa o samorządzie gminnym oraz postanowienia Statutu m.st. Warszawy i statutów dzielnic, lecz przede wszystkim z powodu rosnącego znaczenia partycypacji społecznej. __
Zanim dokumenty zostaną przyjęte przez Radę m.st. Warszawy, o opinię na ich temat i swoje sugestie proszeni są mieszkańcy. Do 16 grudnia można wyrazić swoją opinię na stronie internetowej * www.konsultacje.um.warszawa.pl , mailowo pod adresem: konsultacje@um.warszawa.pl , a także w formie listownej (adres: Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, ul. Senatorska 27, 00-099 Warszawa).*
Dodatkowo w trakcie trwania konsultacji można zadać pytanie a także zgłosić uwagi bezpośrednio urzędnikom w punkcie konsultacyjnym, w każdy wtorek (w godz. 10:00-12:00 w Centrum Komunikacji Społecznej) i czwartek (w godz. 17:00-19:00 w Warsztacie pl. Konstytucji 4). Przewidziano również spotkania konsultacyjne z mieszkańcami 4 grudnia (wtorek) o godz. 17.30 i 12 grudnia (środa) o godz. 18.00 w Warsztacie przy pl. Konstytucji 4.
Projekty uchwały i zarządzenia, a także ich omówienie są dostępne pod adresem konsultacje.um.warszawa.pl oraz w Centrum Komunikacji Społecznej przy ul. Senatorskiej 27 w godzinach pracy urzędu (poniedziałek-piątek).