RegionalneWarszawa"1 metr. Proszę tylko o tyle"
"1 metr. Proszę tylko o tyle"
30 sierpnia ruszyła kampania społeczna promująca zasady bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów osobowych
30.08.2013 13:41
Celem tej kampanii jest zwrócenie uwagi na wspólne bezpieczeństwo rowerzystów i kierowców, ze szczególnym uwzględnieniem zachowania – w trakcie wyprzedzania jadącego rowerzysty przez samochód – odległości przynajmniej jednego metra.
Cieszy nas, że coraz głośniej dyskutuje się na temat kwestii bezpieczeństwa na stołecznych ulicach, z których - z braku ścieżek rowerowych w wielu miejscach - wciąż korzystać muszą zarówno kierowcy, jak i rowerzyści.
W ramach kampanii na tyłach 70 kursujących po Warszawie autobusów można zobaczyć plakat autorstwa Krzysztofa Kowalczyka. Plakat został uznany za najlepszy w ogłoszonym pod koniec lipca konkursie.
Partnerami kampanii są: Miejskie Zakłady Autobusowe, Nextbike, fundacja Rower w Mieście, portal terazrower.pl, portal polskanarowery.pl oraz Warszawska Masa Krytyczna.