Telekomunikacja Polska S.A.: raport roczny
Przychody Telekomunikacji Polskiej S.A. wzrosły w roku fiskalnym 2000 w stosunku do 1999 roku o 18,5%, zysk netto został niemal podwojony i wyniósł 2.008.206 tysięcy zł. Równocześnie Spółka zainwestowała w rozwój przedsiębiorstwa 5.256.258 tysięcy złotych i dostarcza usługi dla ponad 10 mln abonentów telefonii stacjonarnej i 1,5 mln telefonii komórkowej.
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły w 2000 r. 14 678 196 tys. zł, podczas gdy w 1999 r. było to 12 384 084 tys. zł. Wyraźnie wzrósł zysk netto: w 1999 roku wyniósł on 1 079 248 tys. zł, w roku 2000 już blisko dwukrotnie więcej i osiągnął 2 008 206 tys. zł. Zysk na jedną akcję zwykłą wyniósł w 2000 r. 1,43 zł, w 1999 roku było to 0,77 zł.
"Dzięki sfinalizowanej w październiku transakcji pomiędzy Skarbem Państwa a konsorcjum France Telecom - Kulczyk Holding, Telekomunikacja Polska S.A. weszła w alians strategiczny z wiodącym światowym operatorem, co pozwoli Spółce korzystać z najlepszych światowych rozwiązań i skutecznie stawić czoła globalnej konkurencji" - podkreśla Paweł Rzepka, Prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej S.A.
Telekomunikacja Polska S.A obok segmentu telefonii stacjonarnej aktywnie rozwija telefonię komórkową (PTK Centertel). Dzięki wysokiej jakości świadczonych usług ilość klientów korzystających z usług PTK Centertel wzrosła w 2000 r. o 118,1% i wyniosła na koniec roku 1.490 tysięcy. Pozyskanie w 2000 roku koncesji na świadczenie usług telefonii komórkowej trzeciej generacji (UMTS) stwarza kolejne, ogromne szanse rozwoju.
Zasoby i udział w rynku tradycyjnej telefonii Telekomunikacja Polska S.A. zamierza wykorzystać jako platformę do ekspansji w rozwijające się obszary rynku: transmisję danych, szerokopasmowy dostęp do sieci Internet i usługi internetowe, a w szczególności usługi handlu za pośrednictwem Internetu. W przyszłości te właśnie obszary będą stanowiły znaczący udział w przychodach Spółki.
Telekomunikacja Polska S.A, poprzez dostarczanie klientom usług zintegrowanych, które będą obejmowały przekaz głosu (w technologii stacjonarnej i komórkowej), danych i dostęp do Internetu oraz usługi towarzyszące (usługi bezpieczeństwa w sieci, obsługa transakcji elektronicznych, wsparcie techniczne), pragnie być integratorem i głównym dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych dla społeczeństwa informacyjnego. (eRPe)
Więcej informacji o Telekomunikacji Polskiej i jej usługach można znaleźć na stronach http://www.tpsa.pl