Tele 5 chce do końca roku mieć 1,5% w rynku reklam
Nowy polskojęzyczny kanał telewizyjny Tele 5, który rozpocznie działalność 19 kwietnia, chce do końca 2002 roku osiągnąć 1,5% oglądalności i udziału w rynku reklam - poinformował Vittorio Hemsi, prezes właściciela stacji, Fincastu.
18.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Mamy nadzieję, że nasz udział w rynku reklamy na koniec 2002 roku będzie odpowiadał wielkości widowni - powiedział Hemsi na czwartkowej konferencji prasowej. Dodał, że w ciągu pięciu lat planowane jest zwiększenie oglądalności do 5%.
Zdaniem Hemsiego, pomimo kryzysu na rynku reklamy, teraz jest dobry moment na rozpoczęcie działalności stacji telewizyjnej.
Hemsi potwierdził wcześniejsze informacje, że Fincast, który należy do włoskiej grupy medialnej Eurocast Italia, zamierza przeznaczyć na zakupy i produkcje własne 40 mln USD.
Fincast wraz ze spółkami z grupy ma objąć nową emisję 2,3 mln akcji giełdowej spółki Pekpol, która zmieniła profil działalności z produkcji sprzętu i urządzeń dla przemysłu mięsnego na branżę telewizyjną i radiową.
Część emisji 1,9 mln akcji, pokryta zostanie aportem w postaci przedsiębiorstwa Fincast.
Po objęciu emisji, Eurocast Italia poprzez spółki zależne będzie kontrolować 64% akcji Pekpolu.
Hemsi powiedział, że obecnie Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG) rozważa wydanie zgody na objęcie nowej emisji Pekpolu. (mk)