Szokująca reklama zniszczy Kościół?
Ostatnio księża zachęcają do chodzenia na rekolekcje w nietypowy sposób. Jednym z szokujących haseł było "Kościół nie dla idiotów" - nawiązujące do kampanii reklamowej znanej sieci supermarketów. Czy taka kontrowersyjna reklama w Kościele przekracza etyczne granice? - Ten PR nie jest dobry - mówi Małgorzata Kidawa-Błońska (PO). - Zbyt szokująca reklama niszczy nie tylko Kościół, ale i naszą kulturę - dodaje Mariusz Błaszczak (PiS).
Dziennik "Polska - The Times" opisał nietypowy sposób zachęcania młodzieży do uczestnictwa w kwietniowych rekolekcjach. Kontrowersyjny plakat "Kościół nie dla idiotów", który nawiązuje do reklamy Media Markt miał zawisnąć w kościołach diecezji legnickiej.
Biskup legnicki ks. Stefan Cichy wstrzymał jednak akcję przygotowaną przez młodzież z Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Pomysł podrzucił im ks. Paweł Kochaniewicz z Nowego Sącza. Podobną kontrowersyjną akcję zorganizowali wcześniej dominikanie z Krakowa, którzy chcieli zachęcić do udziału w rekolekcjach hasłem: "Rekolekcje dla nienormalnych".
Reporter: Dominika Leonowicz Zdjęcia: Michał Mandziak