AW129 Mangusta/T129 ATAK
Śmigłowce produkowane przez brytyjsko-włoskie konsorcjum AgustaWestland mogą być najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem dla Polski. Wprawdzie nie zabierają takiej ilości uzbrojenia jak rywale, ani nie są tak dobrze opancerzone, lecz kosztują "jedynie" ok. 22 mln dol. za sztukę. I w ich przypadku istnieją największe szanse, że będą produkowane w Polsce.
AgustaWestland ma tę przewagę nad konkurentami, że od 2009 roku jest właścicielem zakładów lotniczych w Świdniku. To tam mają być składane śmigłowce wielozadaniowe AW149, jeżeli konsorcjum wygra tegoroczny przetarg na ten typ maszyn dla polskiej armii. Nic nie stoi na przeszkodzie, by tak samo stało się w przypadku AW129.
Mangusty to jedne z najlżejszych śmigłowców szturmowych na świecie, ale wciąż dysponujące niezłą ochroną i uzbrojeniem. Co ważne, maszyna może zostać przystosowana do używania pocisków przeciwpancernych Spike, już wykorzystywanych przez nasze wojsko. Może być też transportowana przez samoloty C-130 Hercules, które służą w polskich siłach powietrznych.