RegionalneŚląskŚląskie. Przyjazny Pracodawca 2020. Związkowcy docenili Zarząd Transportu Metropolitalnego

Śląskie. Przyjazny Pracodawca 2020. Związkowcy docenili Zarząd Transportu Metropolitalnego

Ogólnokrajowy Pracowniczy Związek Zawodowy Konfederacja Pracowników wybrał "Przyjaznego Pracodawcę 2020". Tytuł otrzymał Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Śląskie. Zarząd Transportu Metropolitalnego otrzymał statuetkę Przyjaznego Pracodawcy 2020.
Śląskie. Zarząd Transportu Metropolitalnego otrzymał statuetkę Przyjaznego Pracodawcy 2020.
Źródło zdjęć: © Zarząd Transportu Metropolitalnego

Wyróżnienie przyznała organizacja zrzeszająca przedstawicieli wielu grup zawodowych. Statuetkę "Przyjaznego Pracodawcy" ostatni raz wręczono kilka lat temu.

W tym roku, ze względu na szczególne okoliczności, postanowiono ponownie wybrać najlepszego pracodawcę.

- Przez pandemię pracodawcy oraz pracownicy musieli zmierzyć się z całkiem nową rzeczywistością, dlatego doceniliśmy markę, która odpowiedzialnie i sprawnie przeorganizowała swoje funkcjonowanie na tak wielu polach – mówi Marek Ziomek, Przewodniczący Zarządu Krajowego OPZZ Konfederacja Pracowników.

Zmiany funkcjonowania ZTM odczuli przede wszystkim pracownicy, których zakres zadań, z dnia na dzień, uległ modyfikacji. Kontrolerzy biletów sprawdzali czystość pojazdów, rozpoczęto częstsze badania napełnień oraz czyszczenie automatów biletowych.

- Ponadto, dzięki bieżącemu dostosowywaniu rozkładów jazdy do potrzeb pasażerów, zmniejszono koszty funkcjonowania komunikacji publicznej – przekonuje rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek. 

Śląskie. Przyjazny Pracodawca 2020. 450 linii Zakładu Transportu Metropolitalnego

Statuetkę "Przyjaznego Pracodawcy 2020" odebrała dyrektor Małgorzata Gutowska, która przekonuje, że tytuł zobowiązuje i motywuje.

– To dzięki naszym pracownikom możemy zapewniać właściwe warunki podróży na ponad 450 liniach. Bezpieczeństwo jest dla nas kwestią priorytetową, dlatego od samego początku bardzo nam zależało na tym, aby sprawnie przeorganizować funkcjonowanie ZTM. Cieszymy się, że te starania zostały docenione - podkreśla Małgorzata Gutowska. 

Tylko niewielka część pracowników ZTM w wyniku pandemii mogła wykonywać obowiązki zdalnie lub w trybie zmianowym.

- Dyrekcja niezwłocznie podjęła kroki zapewniające bezpieczeństwo, m.in. poprzez zapewnienie stałego dostępu do środków ochrony indywidualnej, dezynfekcję i ozonowanie pojazdów oraz pomieszczeń, a także wprowadzenie ograniczeń przemieszczania się – informuje rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek.

Śląskie. Nagroda dla ZTM. Zawieszenie sprzedaży biletów w pojazdach

Ponadto powstała specjalna instrukcja postępowania w przypadku wystąpienia objawów zakażania. – ZTM to bardzo duża organizacja, odpowiadająca za komfort i bezpieczeństwo milionów pasażerów. Tym bardziej byliśmy pod wrażeniem, jak szybko reagowano na tak dynamicznie zmieniającą się sytuację i w jakim tempie realizowano kolejne działania – dodaje Marek Ziomek.

Tylko od marca 2020 r. dokonano ponad 1000 zmian w rozkładach jazdy, na bieżąco analizowane są przepełnienia, zwiększyła się częstotliwość czyszczenia automatów biletowych.

- Ponadto wdrożono szereg rozwiązań ukierunkowanych na bezpieczeństwo podróży. Między innymi zdecydowano o zawieszeniu sprzedaży biletów w pojazdach, o dodatkowym ich wietrzeniu oraz o obligatoryjnym zatrzymywaniu się autobusów na wszystkich przystankach – tak, aby pasażerowie nie musieli naciskać przycisków ręcznego otwierania drzwi - podkreśla Michał Wawrzaszek.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)