RegionalneŚląskCzęstochowa. Jeszcze trochę cierpliwości, za to podróż będzie komfortowa

Częstochowa. Jeszcze trochę cierpliwości, za to podróż będzie komfortowa

Największa inwestycja w dziejach Częstochowy, czyli 14-kilometrowy remont torowiska oraz sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli przy al. Pokoju dobiega końca. Już niedługo tramwaje ruszą na trasę.

Częstochowa. Prace przy przebudowie torowiska są już mocno zaawansowane.
Częstochowa. Prace przy przebudowie torowiska są już mocno zaawansowane.
Źródło zdjęć: © UM Częstochowa | NDI

10.08.2021 19:10

Remont podzielony jest na odcinki. Obejmuje kompleksową przebudowę infrastruktury tramwajowej, w tym wymianę nawierzchni torowej wraz z siecią trakcyjną oraz jej zasilaniem, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, przebudowę infrastruktury podziemnej, a także zabudowę nowych konstrukcji przejazdów drogowo-torowych i przebudowę peronów wraz z ich wyposażeniem.

Częstochowa. Kończy się remont linii tramwajowej

Podróż odbywać się będzie na zupełnie nowym torowisku i odmieni komunikację w mieście. – W sierpniu planujemy zakończyć montaż sieci trakcyjnej. Na trzecim odcinku, jako pierwsi w Polsce, wykonaliśmy zabudowę około 1000 metrów pojedynczych torów w technologii płyt antysmogowych. To płyty z betonu katalitycznego, a więc takiego, który dzięki zachodzącym w nim reakcjom chemicznym wspomaga oczyszczanie powietrza i sprawia, że jego jakość w ścisłym centrum Częstochowy będzie lepsza – mówi Barbara Sobczyk, zastępczyni dyrektora projektu z firmy NDI, wykonawcy robót.

Płyty antysmogowe – poza walorami ekologicznymi – mają też właściwości użytkowe. Po ich ułożeniu powstaje powierzchnia, z której mogą korzystać również pojazdy uprzywilejowane, np. karetki. Łatwiejsze jest też serwisowanie sieci.

Tak duża przebudowa oznaczała spore utrudnienia dla mieszkanek i mieszkańców Częstochowy. Dzięki remontowi podróż tramwajem będzie bezpieczniejsza, komfortowa i szybsza.

We wrześniu do wykonania pozostaną roboty wykończeniowe, porządkowe, nasadzenia i montaż małej architektury.

Wartość inwestycji sięga 115 mln zł. To największy projekt modernizacyjny w historii częstochowskich tramwajów. Łącznie z zakupem 10 nowoczesnych składów ,,Twist" drugiej generacji kontrakt opiewa na 204 mln zł, z czego 144 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków UE.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskczęstochowaremont
Zobacz także
Komentarze (1)