Beskidy. Zakończyli modernizację torów, dojedziemy do Wisły Głębce
Od 13 grudnia przez całą zimę koleją można będzie dojechać do Wisły Głębce. Zakończyły się prace na odcinku z Chybia do Skoczowa. II etap modernizacji – od Skoczowa do Wisły Głębce – ruszy w marcu 2021 roku.
- Od 13 grudnia skróci się czas dojazdu z Katowic do Wisły Głębce o ok. 10 minut. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei. Nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają już na przyjęcie podróżnych. Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach. Kończą się odbiory techniczne na szlaku Pierściec – Skoczów i na stacji Skoczów, a także przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Pierściec – Skoczów – powiedziała Katarzyna Głowacka z PKP Polskich Linii Kolejowych
Pojedziemy do Wisły Głębce
Pociągi będą kursowały do Wisły Głębiec do marca 2021 r. Później rozpocznie się kolejny etap modernizacji trasy, tym razem na odcinku Skoczów - Wisła Głębce. To element programu modernizacji szlaku, którym można jechać z Czechowic-Dziedzic do Wisły Głębiec i Cieszyna. Zakłada on m.in. wymianę 52 km torów oraz sieci trakcyjnej, położenie nowych rozjazdów oraz urządzeń zwiększających przepustowość linii. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 r. Wartość inwestycji to prawie 460 mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z funduszy UE.
Dotychczas wykonawca przebudował już obiekty na odcinku z Bronowa do Skoczowa; położono tam 14 km torów. Zakres robót objął m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu oraz na stacjach Pierściec i Skoczów.
Powstaje także lokalne centrum sterowania w Skoczowie. - To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków – wyjaśniła Głowacka.