Rusza infolinia dla osób zakażonych HIV. "To odpowiedź na potrzeby osób żyjących z HIV"
Głównymi odbiorcami projektu są osoby seropozytywne, jednak informacje, poradę i wsparcie mogą otrzymać także ich krewni lub przyjaciele, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie pomóc, gdy dostrzegają wątpliwości osób zakażonych.
W poniedziałek rusza infolinia dla osób zakażonych wirusem HIV i ich bliskich. Do końca roku telefonujący pod numer 800 14 14 23 mogą uzyskać informacje na temat przebiegu i terapii oraz profilaktyki zakażeń HIV. Informacji udzielać będą konsultanci, którzy sami są nosicielami wirusa.
Infolinia będzie czynna w poniedziałki i środy od godziny 16 do 19 oraz w piątki od 16 do 20 (z wyłączeniem dni świątecznych). Dzwoniący płaci tylko za pierwszy impuls. Po nim połączenie jest bezpłatne.
Promocja profilaktyki HIV
Projekt realizowany jest dzięki grantowi przyznanemu Fundacji Edukacji Społecznej w konkursie Pozytywnie Otwarci. Celem Programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Partnerami Programu są m.in. Prezydent Warszawy oraz Krajowe Centrum ds. AIDS.
Jak mówi Magdalena Ankiersztejn-Bartczak - prezes prowadzącej infolinię Fundacji Edukacji Społecznej, przy telefonach dyżurować będą osoby zakażone, "które z jednej strony są merytorycznie przygotowane do udzielania wsparcia, a z drugiej znają problem na własnej skórze".
- Dla osoby, która zmaga się z zakażeniem, tacy konsultanci są bardziej wiarygodni. Ludzie ci odbyli szkolenia na temat zakażenia HIV i mają duże doświadczenie w udzielaniu telefonicznego wsparcia. Czekamy na telefony zarówno od osób, które niedawno dowiedziały się o zakażeniu, jak i tych, które od wielu lat żyją z wirusem - wyjaśnia Ankiersztejn-Bartczak w przesłanym PAP komunikacie.
"To odpowiedź na potrzeby osób żyjących z HIV"
Z kolei koordynator programu Pozytywnie Otwarci Paweł Mierzejewski dodaje, że infolinia "to odpowiedź na potrzeby osób żyjących z HIV, które chcą porozmawiać o swoich problemach bezpośrednio z przygotowaną do tego osobą, lecz z różnych przyczyn nie mogą lub nie chcą zrobić tego twarzą w twarz".
- Kontakt z konsultantem nie może zastąpić wizyty u lekarza chorób zakaźnych, ale pozwala wesprzeć pacjenta w chwili zwątpienia. Rozmowa z dyżurującym pomaga odpowiedzialnie decydować o swoim zdrowiu i szybko dostarcza odpowiedzi na pytania, które nie mogą czekać - podkreślił Mierzejewski.
Organizatorzy projektu deklarują, że telefonującym przekazywane będą "rzetelne informacje na temat przebiegu i terapii zakażenia oraz profilaktyki". Wsparcie mają także dostać osoby dzwoniące "w sytuacjach kryzysowych związanych z zakażeniem, rozpoczęciem i kontynuacją leczenia".
- Głównymi odbiorcami projektu są osoby seropozytywne, jednak informacje, poradę i wsparcie mogą otrzymać także ich krewni lub przyjaciele, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie pomóc, gdy dostrzegają wątpliwości osób zakażonych związane z leczeniem albo moment przerwania terapii - wyjaśnia Fundacja Edukacji Społecznej.
Źródło: (PAP/WawaLove.pl)