Trwa ładowanie...
d3kep46
Przemysław Czarnek nie ucieszy się z takiej "cenzurki"

Przemysław Czarnek nie ucieszy się z takiej "cenzurki"

Przemysław Czarnek został srogo "zrecenzowany" przez szefa Związku Nauczycielstwa Polskiego. W programie "Newsroom" WP zwrócił uwagę na decyzje resortu dotyczącą pomocy pedagogiczno-psychologicznej. - Znalazło się kilkanaście milionów złotych, które miały zostać przekazane szkołom na takie rozbudowane wsparcie. Gdybyśmy to policzyli do poszczególnych oddziałów w kraju, to wychodzą setki złotych. Dziś potrzebny jest psycholog, pedagog, terapeuta. A nie zajęcia dodatkowe, na które młodzież z reguły nie będzie chodziła, bo właśnie mamy lockdown. Bo dziecko ma czasami 7 godzin lekcji w szkole i ma serdecznie "po kokardkę" pobytu w placówce edukacyjnej - mówił Sławomir Broniarz. Związkowiec dodał, że każdy następny minister edukacji próbuje "odcisnąć na niej swoje piętno", jednak ona "wymaga spokoju i długoterminowego inwestowania".

A to mam wrażenie, że właśnie pan Rozwiń

Transkrypcja:

A to mam wrażenie, że właśnie pan powiedział, że panu profesorowi Czarnkowi brakuje tego charakteru. Znaczy wie pan, może nie tyle charakteru - ja nie znam pana ministra Czarnka i akurat nie jest to problem, przed którym, że tak powiem, stoję. Nie budzę się codziennie rano, dyskutując na tym, na ile znam, a ile nie pana ministra. Natomiast zwrócę uwagę na te decyzje dotyczące pomocy pedagogiczno-psychologicznej, o której pan minister mówił. Nagle znalazło się kilkanaście milionów złotych, które mają być przekazane szkołom na takie rozbudowane wsparcie pedagogiczno-psychologiczne. Gdybyśmy policzyli to w odniesieniu do poszczególnych oddziałów jakie mamy, ile mamy w kraju, to wychodzą setki złotych. Dzisiaj nam jest potrzebny pedagog, psycholog, terapeuta, a nie zajęcia dodatkowe, na które młodzież z reguły nie będzie chodziła, bo mamy właśnie lockdown, bo ma to dziecko 7 godzin w szkole i jest naprawdę umordowane i ma serdecznie, przepraszam, po kokardkę popobytu w szkole i nie przyjdzie na te zajęcia dodatkowe. Natomiast na pewno potrzebny jest nauczyciel wspomagający, potrzebna jest właśnie chudsza, mniej zasobna podstawa programowa, potrzebna jest taka pewna wizja dotycząca rozwoju edukacji. A my mówimy: za rok będzie inny egzamin po ósmej klasie, bo dojdzie jeszcze jeden przedmiot do zdawania, jeden z pięciu. A pamiętajmy, że mamy fizykę i chemię połączoną w wyniku reformy pani minister Zalewskiej i teraz naprawdę pozazdrościć, to należy wziąć w cudzysłów, sytuacji tym dzieciom, które decydują się na wybór chemii lub fizyki na egzaminie jako przedmiotu dodatkowego. Edukacja jest po prostu jednym wielkim przedmiotem czy działem eksperymentu. Każdy minister próbuje odcisnąć na tej edukacji piętno - czasami mniej czy bardziej skupiając się nad założeniami owych propozycji. Natomiast edukacja wymaga spokoju, przewidywalności i długoterminowego inwestowania w edukację.
d3kep46
d3kep46
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj