Protest mediów. Jaka była oglądalność telewizji?

Wysoka oglądalność Telewizji Polskiej w dzień protestu mediów. Telewizja publiczna wytknęła "rekordowo niskie wyniki oglądalności" stacjom, które w ramach strajku przeciw podwójnemu opodatkowaniu nadawały czarną planszę.

"Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjna branży medialnej. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska."Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjna branży medialnej. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska.
Źródło zdjęć: © East News | Beata Zawrzel

W środę 10 lutego odbył się protest mediów w sprawie pomysłu wprowadzenia przez rząd dodatkowego podatku dla mediów: od reklam. Telewizja publiczna wytknęła "rekordowo niskie wyniki oglądalności" stacjom, które w ramach strajku przeciw podwójnemu opodatkowaniu nadawały czarną planszę.

Większość prywatnych mediów, tego dnia nie nadawała żadnych informacji, a sama akcja przebiegała pod hasłem "Media bez wyboru". Wiele portali internetowych, w tym Wirtualna Polska, włączyły się w akcję.

Protest mediów. Wysokie wyniki oglądalności

Telewizja publiczna opublikowała dane dotyczące oglądalności stacji w dzień protestu. "10 lutego liderem rynku oglądalności była TVP1 (15,88 proc. udziału). Na kolejnych miejscach znalazły się TVP2 (15,50 proc.) i TVP Info (8,13 proc.). „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info obejrzało 5,11 mln widzów" - wynika z raportu portalu wirtualnemedia.pl.

Czarna plansza w TVP przed orędziem Tomasza Grodzkiego. Jarosław Sellin: mała złośliwość

Telewizja Polska wspomniała także o wyjątkowo niskich wynikach oglądalności stacjom, które tego dnia protestowały i zamiast nadawania programów przez cały dzień wyświetlały czarną planszę.

Media bez wyboru. Protest mediów, o co chodzi?

Protest mediów to odzew na informację o podjęciu przez rząd prac legislacyjnych nad tzw. podatkiem od reklam. Ten ma na celu objęcie m.in. portali internetowych, mediów tradycyjnych oraz firm, które w swojej ofercie mają zewnętrzne nośniki reklam tzw. składką z tytułu reklamy.

Opłata od mediów ma dotyczyć firm, które osiągną przychody przekraczające kwotę 1 mln zł z tytułu nadawania reklamy w telewizji, radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym. Dla reklamy prasowej ten pułap określono na poziomie 15 milionów złotych.

W związku z protestem mediów opublikowany został list otwarty do polskiego rządu, w którym wyjaśnione są wszelkie mankamenty nowej daniny, która może uderzyć w widzów, słuchaczy i internautów.

Wybrane dla Ciebie
Tylko Zełenski wyszedł do dziennikarzy. Oto co napisał Trump
Tylko Zełenski wyszedł do dziennikarzy. Oto co napisał Trump
Wyniki Lotto 17.10.2025 – losowania Eurojackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 17.10.2025 – losowania Eurojackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Po rozmowach Trumpa z Zełenskim w Białym Domu. Kijów bez broni z USA
Po rozmowach Trumpa z Zełenskim w Białym Domu. Kijów bez broni z USA
Hamas gotowy na wieloletni rozejm. Z broni jednak nie zrezygnuje
Hamas gotowy na wieloletni rozejm. Z broni jednak nie zrezygnuje
Sikorski odpowiada Węgrom. "To się nazywa samoobrona"
Sikorski odpowiada Węgrom. "To się nazywa samoobrona"
Nawrocki ujawni majątek. "Nie ma nic do ukrycia"
Nawrocki ujawni majątek. "Nie ma nic do ukrycia"
"Lekkie mdłości". Tusk o spotkaniu Hołowni
"Lekkie mdłości". Tusk o spotkaniu Hołowni
Tusk: nie daliście mi zwycięstwa
Tusk: nie daliście mi zwycięstwa
"Dość szybko". Tak do Tuska dotarło, że Trzaskowski przegrał wybory
"Dość szybko". Tak do Tuska dotarło, że Trzaskowski przegrał wybory
"Skandaliczne". Węgry krytykują decyzję ws. Żurawlowa
"Skandaliczne". Węgry krytykują decyzję ws. Żurawlowa
Wysadził Nord Stream? Ukrainiec zaprzecza
Wysadził Nord Stream? Ukrainiec zaprzecza
Nagle na sali rozległ się śmiech. "Tak myślałem"
Nagle na sali rozległ się śmiech. "Tak myślałem"