PolskaProtest mediów. Jaka była oglądalność telewizji?

Protest mediów. Jaka była oglądalność telewizji?

Wysoka oglądalność Telewizji Polskiej w dzień protestu mediów. Telewizja publiczna wytknęła "rekordowo niskie wyniki oglądalności" stacjom, które w ramach strajku przeciw podwójnemu opodatkowaniu nadawały czarną planszę.

"Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjna branży medialnej. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska.
"Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjna branży medialnej. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska.
Źródło zdjęć: © East News | Beata Zawrzel
oprac. KLD

W środę 10 lutego odbył się protest mediów w sprawie pomysłu wprowadzenia przez rząd dodatkowego podatku dla mediów: od reklam. Telewizja publiczna wytknęła "rekordowo niskie wyniki oglądalności" stacjom, które w ramach strajku przeciw podwójnemu opodatkowaniu nadawały czarną planszę.

Większość prywatnych mediów, tego dnia nie nadawała żadnych informacji, a sama akcja przebiegała pod hasłem "Media bez wyboru". Wiele portali internetowych, w tym Wirtualna Polska, włączyły się w akcję.

Protest mediów. Wysokie wyniki oglądalności

Telewizja publiczna opublikowała dane dotyczące oglądalności stacji w dzień protestu. "10 lutego liderem rynku oglądalności była TVP1 (15,88 proc. udziału). Na kolejnych miejscach znalazły się TVP2 (15,50 proc.) i TVP Info (8,13 proc.). „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info obejrzało 5,11 mln widzów" - wynika z raportu portalu wirtualnemedia.pl.

Telewizja Polska wspomniała także o wyjątkowo niskich wynikach oglądalności stacjom, które tego dnia protestowały i zamiast nadawania programów przez cały dzień wyświetlały czarną planszę.

Media bez wyboru. Protest mediów, o co chodzi?

Protest mediów to odzew na informację o podjęciu przez rząd prac legislacyjnych nad tzw. podatkiem od reklam. Ten ma na celu objęcie m.in. portali internetowych, mediów tradycyjnych oraz firm, które w swojej ofercie mają zewnętrzne nośniki reklam tzw. składką z tytułu reklamy.

Opłata od mediów ma dotyczyć firm, które osiągną przychody przekraczające kwotę 1 mln zł z tytułu nadawania reklamy w telewizji, radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym. Dla reklamy prasowej ten pułap określono na poziomie 15 milionów złotych.

W związku z protestem mediów opublikowany został list otwarty do polskiego rządu, w którym wyjaśnione są wszelkie mankamenty nowej daniny, która może uderzyć w widzów, słuchaczy i internautów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)