Trwa ładowanie...

Protest mediów. Jaka była oglądalność telewizji?

Wysoka oglądalność Telewizji Polskiej w dzień protestu mediów. Telewizja publiczna wytknęła "rekordowo niskie wyniki oglądalności" stacjom, które w ramach strajku przeciw podwójnemu opodatkowaniu nadawały czarną planszę.

"Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjna branży medialnej. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska."Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjna branży medialnej. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska.Źródło: East News, fot: Beata Zawrzel
d1oyfcn
d1oyfcn

W środę 10 lutego odbył się protest mediów w sprawie pomysłu wprowadzenia przez rząd dodatkowego podatku dla mediów: od reklam. Telewizja publiczna wytknęła "rekordowo niskie wyniki oglądalności" stacjom, które w ramach strajku przeciw podwójnemu opodatkowaniu nadawały czarną planszę.

Większość prywatnych mediów, tego dnia nie nadawała żadnych informacji, a sama akcja przebiegała pod hasłem "Media bez wyboru". Wiele portali internetowych, w tym Wirtualna Polska, włączyły się w akcję.

Protest mediów. Wysokie wyniki oglądalności

Telewizja publiczna opublikowała dane dotyczące oglądalności stacji w dzień protestu. "10 lutego liderem rynku oglądalności była TVP1 (15,88 proc. udziału). Na kolejnych miejscach znalazły się TVP2 (15,50 proc.) i TVP Info (8,13 proc.). „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info obejrzało 5,11 mln widzów" - wynika z raportu portalu wirtualnemedia.pl.

Czarna plansza w TVP przed orędziem Tomasza Grodzkiego. Jarosław Sellin: mała złośliwość

Telewizja Polska wspomniała także o wyjątkowo niskich wynikach oglądalności stacjom, które tego dnia protestowały i zamiast nadawania programów przez cały dzień wyświetlały czarną planszę.

d1oyfcn

Media bez wyboru. Protest mediów, o co chodzi?

Protest mediów to odzew na informację o podjęciu przez rząd prac legislacyjnych nad tzw. podatkiem od reklam. Ten ma na celu objęcie m.in. portali internetowych, mediów tradycyjnych oraz firm, które w swojej ofercie mają zewnętrzne nośniki reklam tzw. składką z tytułu reklamy.

Opłata od mediów ma dotyczyć firm, które osiągną przychody przekraczające kwotę 1 mln zł z tytułu nadawania reklamy w telewizji, radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym. Dla reklamy prasowej ten pułap określono na poziomie 15 milionów złotych.

W związku z protestem mediów opublikowany został list otwarty do polskiego rządu, w którym wyjaśnione są wszelkie mankamenty nowej daniny, która może uderzyć w widzów, słuchaczy i internautów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1oyfcn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1oyfcn
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj