Media bez wyboru. TVN i Polsat nie nadają. Trwa protest mediów
"Media bez wyboru" - akcja objęła dużą część mediów w Polsce. Nie nadają TVN i Polsat. Wiele portali internetowych, w tym Wirtualna Polska, włączyły się w akcję. Trwa protest mediów w Polsce.
"Media bez wyboru" to ogólnopolska akcja protestacyjny branży medialnej. Stacje takie jak Polsat czy TVN wyłączyły swoje kanały. Wszędzie znajduje się pasek, który informuje o proteście mediów, jaki trwa obecnie w Polsce.
Media bez wyboru. Polsat i TVN nie nadają. Trwa protest mediów w Polsce
W akcję "Media bez wyboru" oprócz stacji Polsat i TVN włączyły się także rozgłośnie radiowe, a także portale informacyjne. Do protestu mediów przyłączyła się także Wirtualna Polska.
Dlaczego znaczna część mediów prywatnych w środę 10 lutego podjęła protest i przestała informować widzów, słuchaczy i internautów o wydarzaniach z kraju i zagranicy? Powodem jest danina, nad którą prace podjął rząd.
Media bez wyboru. Trwa protest mediów przeciwko podatkowi od reklam
Protest mediów to odzew na informację o podjęciu przez rząd prac legislacyjnych nad tzw. podatkiem od reklam. Ten ma na celu objęcie m.in. portali internetowych, mediów tradycyjnych oraz firm, które w swojej ofercie mają zewnętrzne nośniki reklam tzw. składką z tytułu reklamy.
Opłata od mediów ma dotyczyć firm, które osiągną przychody przekraczające kwotę 1 mln zł z tytułu nadawania reklamy w telewizji, radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym. Dla reklamy prasowej ten pułap określono na poziomie 15 milionów złotych.
Pieniądze z daniny, jak poinformował Piotr Mueller w TVP Info, mają zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Fundusz Wsparcia Kultury. - To podatek solidarnościowy. Obejmie też Telewizję Polską - zaznaczył rzecznik rządu.
To właśnie z powodu podatku od mediów stacje takie jak TVN, Polsat, czy też rozgłośnie radiowe i portale informacyjne nie publikują w środę 10 lutego żadnych treści.
W związku z protestem mediów opublikowany został list otwarty do polskiego rządu, w którym wyjaśnione są wszelkie mankamenty nowej daniny, która może uderzyć w widzów, słuchaczy i internautów.