Politycy PiS zadowoleni z billboardów dot. reformy sądownictwa. Nie wszyscy?

"Sprawiedliwe sądy" - to rządowa kampania tłumacząca Polakom potrzebę zmian w sądownictwie. Jednak niektórym politykom Prawa i Sprawiedliwości akcja ma wcale się nie podobać. Mieli spodziewać się innego efektu.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP | Jakub Kamiński
Anna Kozińska

Niektórzy politycy PiS są zawiedzeni kampanią dot. reformy sądownictwa. Ich zdaniem akcja jest tak naprawdę "ofensywą wymierzoną przede wszystkim w prezydenta Andrzeja Dudę i formą presji na niego" - donosi Fakt24.

To pokłosie zawetowania przez głowę państwa dwóch ustaw o Krajowej Radzie Sądownictwa i Sądzie Najwyższym. - Patrzymy mu na ręce. Nie jest przypadkiem, że rząd przypuścił ofensywę tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu politycznego, który tak naprawdę na dobre rozpocznie się od przedstawienia prezydenckich projektów - powiedział dziennikowi jeden z polityków PiS.

Padły też mocniejsze słowa. - Jeśli prezydent się z nami nie dogada, to sam wyląduje na tych billboardach - stwierdził inny przedstawiciel partii rządzącej.

Zobacz: Prezydent mówi 2x weto

Przypomnijmy, że kampania finansowana jest przez Polską Fundację Narodową. Zakłada ona, że działania nie będą kosztować więcej niż 19 mln zł.

Przeciwnicy PiS zwracają uwagę, że te pieniądze powinny zostać wydane na promowanie Polski na świecie, a nie rządu. Odpowiedział im prezes zarządu Polskiej Fundacji Narodowej Cezary Andrzej Jurkiewicz.

Polska Fundacja Narodowa ma dbać o dobry wizerunek Polski. Wspieranie naszej marki narodowej to szerokie działanie poza granicami kraju. Jednak budowa tego wizerunku zaczyna się tu, w Polsce. Naszym obowiązkiem jest przedstawienie realnych faktów na temat tego co się wydarzyło w wymiarze sprawiedliwości - mówił.

Politycy Prawa i Sprawiedliwości mają być niezadowoleni z kampanii również z innego powodu. Nie przyniosła ona takich efektów, jakich oczekiwali. Z badań portalu politykawsieci.pl wynika, że w ciągu pierwszej doby od uruchomienia akcji w internecie spoty były oglądane 40-50 tys. razy i zasadniczo tylko w Warszawie.

Kontrowersyjne billboardy

O kampanii PiS dowiemy się ze strony sprawiedliwesady.pl i konta o takiej samej nazwie na Twitterze. Obserwuje je ponad 1100 osób.

Poza tym na ulicach polskich miast umieszczono czarno-białe billboardy. Znajduje się na nich napis: "Niech zostanie tak, jak było" i przykład negatywnego działania sądu. Poniżej widzimy pytanie: "Czy na pewno tego chcesz?"

Źródło: Fakt24/WP

Wybrane dla Ciebie
Szpitale ograniczają przyjęcia. Padają terminy leczenia na przyszły rok
Szpitale ograniczają przyjęcia. Padają terminy leczenia na przyszły rok
"Mam nowotwór". Poseł poinformował o chorobie
"Mam nowotwór". Poseł poinformował o chorobie
Afera w poznańskim ZOO. Radna PiS grozi prokuraturą po śmierci słonicy
Afera w poznańskim ZOO. Radna PiS grozi prokuraturą po śmierci słonicy
Miedwiediew szydzi z Ukrainy. Mówi o "powrocie ziem do Rosji"
Miedwiediew szydzi z Ukrainy. Mówi o "powrocie ziem do Rosji"
"Spłacanie politycznych długów". Kaczyński atakuje po decyzjach sądów
"Spłacanie politycznych długów". Kaczyński atakuje po decyzjach sądów
Klamka zapadła. Fundacja musiała zwrócić pieniądze za spotkania-widmo
Klamka zapadła. Fundacja musiała zwrócić pieniądze za spotkania-widmo
Ukraina otworzy centra eksportu broni. Wskazano dwa europejskie miasta
Ukraina otworzy centra eksportu broni. Wskazano dwa europejskie miasta
Problemy z płatnościami BLIK. Sytuacja już opanowana
Problemy z płatnościami BLIK. Sytuacja już opanowana
Alert dla Dolnego Śląska. Rzeka przekroczyła stany alarmowe
Alert dla Dolnego Śląska. Rzeka przekroczyła stany alarmowe
Zaginięcie Igora na Maderze. Rodzina prosi o pomoc
Zaginięcie Igora na Maderze. Rodzina prosi o pomoc
Notowania Trumpa lecą w dół. Tak fatalnych ocen jeszcze nie było
Notowania Trumpa lecą w dół. Tak fatalnych ocen jeszcze nie było
Szef KOWR spotykał się z założycielem Dawtony. Hołownia unika przesłuchania [SKRÓT DNIA]
Szef KOWR spotykał się z założycielem Dawtony. Hołownia unika przesłuchania [SKRÓT DNIA]