Polacy ufają mediom

Zdecydowana większość Polaków ufa mediom - wynika z sondażu TNS OBOP. Najwięcej badanych (79%) deklaruje zaufanie do radia publicznego, najmniej (64%) - do telewizji komercyjnych.

Mniejszym od publicznego radia zaufaniem cieszy się publiczna telewizja (TVP). Ufa jej 73% ankietowanych. Nieufność do niej wyraża natomiast 23%, podczas, gdy do Polskiego Radia - 9%. W porównaniu z początkiem ubiegłego roku opinie zarówno o publicznym radiu jak i publicznej telewizji pogorszyły się.

Wysoki jest też stopień zaufania Polaków do prasy. Deklaruje je 71% respondentów TNS OBOP. O braku zaufania do prasy mówi 15%. W ubiegłym roku prasie ufało 73%, nie ufało również 15%.

Komercyjne stacje radiowe cieszą się obecnie zaufaniem 65% Polaków. Nie ufa im 17%. W ubiegłym roku pozytywne opinie o komercyjnych rozgłośniach miało 70% respondentów, negatywne - 16%.

Zaufanie do komercyjnych stacji telewizyjnych deklaruje obecnie 64%, natomiast jego brak - 27%. W ubiegłym roku odsetek ten wynosił odpowiednio - 71% i 19%.

TVP ufają przede wszystkim rolnicy (85 proc.), gospodynie domowe oraz bezrobotni (po 79%). Najmniejsze zaufanie notuje natomiast u mieszkańców największych miast (41%), ludzi z wykształceniem wyższym (39%) oraz kierowników i specjalistów (42%).

Większe zaufanie telewizja publiczna ma też u ludzi o poglądach lewicowych (84%) i centrolewicowych (75%) niż prawicowych (54%) i centroprawicowych (69%).

Publicznemu radiu ufają najbardziej mieszkańcy wsi (84%), rolnicy (92%) i prywatni przedsiębiorcy (85%). Częściej niż inni Polskiemu Radiu nie ufają ludzie z wykształceniem wyższym (17%) oraz kierownicy i specjaliści (18%).

Z kolei prasie nie ufają głównie nastolatkowie (31%), studenci i uczniowie (25%), ludzie z wykształceniem wyższym (24%). Zaufanie do prasy deklarują głównie dwudziestolatkowie (80%), prywatni przedsiębiorcy (83%) i osoby ze średnim wykształceniem (79%).

Im młodsi respondenci, tym częściej ufają rozgłośniom komercyjnym. Nieufność do tych rozgłośni najczęściej wyrażają ludzie z wykształceniem wyższym (30%) oraz kierownicy i specjaliści (31%). Komercyjnym telewizjom ufają najczęściej nastolatkowie (74%), bezrobotni, gospodynie domowe, rolnicy (po 72%).

Sondaż badający zaufanie do mediów TNS OBOP przeprowadził w dniach 9-11 marca na reprezentatywnej próbie losowej 1017 osób od 15 roku życia. (reb)

Wybrane dla Ciebie
Piotr Alexewicz: Polonez-Fantazja nabiera sensu po analizie
Piotr Alexewicz: Polonez-Fantazja nabiera sensu po analizie
Makabryczna zbrodnia Rosjan. Wszystko sfilmował dron
Makabryczna zbrodnia Rosjan. Wszystko sfilmował dron
Wyniki Lotto 19.10.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 19.10.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Pociąg ruszył, kiedy Piotr wysiadał. 19-latek stracił obie nogi
Pociąg ruszył, kiedy Piotr wysiadał. 19-latek stracił obie nogi
Nowy rekord świata. Sum gigant. Polacy złowili potwora
Nowy rekord świata. Sum gigant. Polacy złowili potwora
"FT": Burzliwe spotkanie z Zełenskim. Tego domagał się Trump
"FT": Burzliwe spotkanie z Zełenskim. Tego domagał się Trump
Zwierzę rzuciło się na kobietę. Pies nie żyje, właścicielka w szpitalu
Zwierzę rzuciło się na kobietę. Pies nie żyje, właścicielka w szpitalu
Spotkanie z Putinem w Budapeszcie. Viktor Orbán zapewnia, że "wszystko załatwi"
Spotkanie z Putinem w Budapeszcie. Viktor Orbán zapewnia, że "wszystko załatwi"
Tak wyglądał napad na Luwr. Nagranie momentu kradzieży
Tak wyglądał napad na Luwr. Nagranie momentu kradzieży
Naciski na Zełenskiego z USA. Jest reakcja Tuska
Naciski na Zełenskiego z USA. Jest reakcja Tuska
Francja w szoku po włamaniu. W Strefie Gazy znów giną ludzie [SKRÓT DNIA]
Francja w szoku po włamaniu. W Strefie Gazy znów giną ludzie [SKRÓT DNIA]
Izrael nie mówi już o "operacji". Teraz to "wojna odrodzenia"
Izrael nie mówi już o "operacji". Teraz to "wojna odrodzenia"