Fotografowali się wszyscy i wszędzie
Podobnie stało się z akcją "Gurba, daj Pan 5!", rozpowszechnioną na Facebooku. Kilka studentek z Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie, na potrzeby przedmiotu dziennikarstwo web 2.0, stworzyło projekt mający zaangażować społeczność internetową.
Do akcji, jako pierwsza celebrytka, włączyła się Ewa Wachowicz. Jej ruch pociągnął za sobą falę trendu. Z kartką zawierającą hasło fotografowali się wszyscy i wszędzie - na safari, na plaży, na zajęciach, w kuchni, w pracy. Dołączały kolejne znane twarze, takie jak Zbigniew Wodecki czy Kamil Bednarek.
- Wszystko zależy od liderów opinii, którzy stają się hubami społecznościowymi. Mają dużą grupę znajomych oraz obserwujących na portalach społecznościowych i potrafią ich przekonać, że dana czynność czy akcja jest fajna i ma w sobie wartość unikalną - mówi dr Kinal.