Problemy pasażerów. Pociąg "zamarzł" na stacji
Mróz spowodował utrudnienia w funkcjonowaniu PKP. Skład Pendolino w Kołobrzegu odmówił posłuszeństwa, gdy temperatura spadła poniżej zera. Pasażerowie musieli skorzystać z komunikacji zastępczej. To nie pierwszy raz, gdy przewoźnik jest zmuszony podstawić zastępczy transport za "zamarznięty" skład Pendolino.
Pociąg do Krakowa miał odjechać z Kołobrzegu o godzinie 6.15. Skład nie odjechał, bo jak podają lokalne media, pokonała go zbyt niska temperatura. Portal miastokolobrzeg.pl cytuje słowa czytelnika, który napisał do redakcji. "Witam o mroźnym poranku. Pendolino stoi na peronie. I prawdopodobnie zamarzło... (Inny pociąg do Krakowa) o 8.30 właśnie wyruszył o czasie" (pisownia oryginalna) - poinformował.
Nad ranem w Kołobrzegu odnotowano kilkustopniowy mróz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Zamarznięte" Pendolino
Zgodnie z informacjami Portal Pasażera, połączenie nr 8300 odwołano na odcinku Kołobrzeg - Warszawa Wschodnia z powodu "awarii taboru". W związku z tym podróżni z północy Polski musieli wsiąść do zastępczych autobusów.
"Niedzielny, słoneczny i zimowy poranek na stacji Kołobrzeg. Na odjazd czeka IC 'Pobrzeże' z lepszymi niż do tej pory wagonami. Jest też dość duży skład wagonów ze zbożem z Ukrainy. A czekajcie, jest też 'Dziobak' (tak miłośnicy kolei nazywają model ED250, czyli Pendolino - red.). Ale mamy 10:30, pantografy opuszczone" - opisano na facebookowym profilu Kolej Kołobrzeska.
To nie pierwszy raz, gdy podczas zimy Pendolino odmawia posłuszeństwa. W ubiegłym roku państwowy przewoźnik nierzadko podstawiał tradycyjne, wagonowe składy zamiast "zamarzniętych" składów premium.
- Sytuacja była spowodowana utrudnieniami eksploatacyjnymi na Warszawskim Węźle Kolejowym oraz niskimi temperaturami. Reagowaliśmy na pojawiające się opóźnienia działaniami operatywnymi, w tym korektami w obiegach poszczególnych składów, co wiązało się m.in. ze zmianami zestawienia niektórych pojazdów - wyjaśniała wówczas polsatnews.pl Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP IC.
W przypadku, gdy PKP Intercity zamiast Pendolino wyśle inny model pociągu, można wnioskować o zwrot różnicy taryfowej pomiędzy opłatą za przejazd kategorią Express Intercity Premium a Express Intercity. W reklamacji należy podać imię i nazwisko, a także numer biletu albo rachunku bankowego, jeżeli bilet został zakupiony w kasie biletowej lub biletomacie.
Źródło: polsatnews.pl
Bądź na bieżąco z wydarzeniami w Polsce i na wojnie w Ukrainie, klikając TUTAJ
Czytaj też: