Problemy pasażerów. Pociąg "zamarzł" na stacji

Mróz spowodował utrudnienia w funkcjonowaniu PKP. Skład Pendolino w Kołobrzegu odmówił posłuszeństwa, gdy temperatura spadła poniżej zera. Pasażerowie musieli skorzystać z komunikacji zastępczej. To nie pierwszy raz, gdy przewoźnik jest zmuszony podstawić zastępczy transport za "zamarznięty" skład Pendolino.

Problemy pasażerów. Pociąg "zmarzł" na stacji
Problemy pasażerów. Pociąg "zmarzł" na stacji
Źródło zdjęć: © Kolej Kołobrzeska, PAP

18.12.2022 | aktual.: 18.12.2022 13:38

Pociąg do Krakowa miał odjechać z Kołobrzegu o godzinie 6.15. Skład nie odjechał, bo jak podają lokalne media, pokonała go zbyt niska temperatura. Portal miastokolobrzeg.pl cytuje słowa czytelnika, który napisał do redakcji. "Witam o mroźnym poranku. Pendolino stoi na peronie. I prawdopodobnie zamarzło... (Inny pociąg do Krakowa) o 8.30 właśnie wyruszył o czasie" (pisownia oryginalna) - poinformował.

Nad ranem w Kołobrzegu odnotowano kilkustopniowy mróz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Zamarznięte" Pendolino

Zgodnie z informacjami Portal Pasażera, połączenie nr 8300 odwołano na odcinku Kołobrzeg - Warszawa Wschodnia z powodu "awarii taboru". W związku z tym podróżni z północy Polski musieli wsiąść do zastępczych autobusów.

"Niedzielny, słoneczny i zimowy poranek na stacji Kołobrzeg. Na odjazd czeka IC 'Pobrzeże' z lepszymi niż do tej pory wagonami. Jest też dość duży skład wagonów ze zbożem z Ukrainy. A czekajcie, jest też 'Dziobak' (tak miłośnicy kolei nazywają model ED250, czyli Pendolino - red.). Ale mamy 10:30, pantografy opuszczone" - opisano na facebookowym profilu Kolej Kołobrzeska.

To nie pierwszy raz, gdy podczas zimy Pendolino odmawia posłuszeństwa. W ubiegłym roku państwowy przewoźnik nierzadko podstawiał tradycyjne, wagonowe składy zamiast "zamarzniętych" składów premium.

- Sytuacja była spowodowana utrudnieniami eksploatacyjnymi na Warszawskim Węźle Kolejowym oraz niskimi temperaturami. Reagowaliśmy na pojawiające się opóźnienia działaniami operatywnymi, w tym korektami w obiegach poszczególnych składów, co wiązało się m.in. ze zmianami zestawienia niektórych pojazdów - wyjaśniała wówczas polsatnews.pl Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP IC.

W przypadku, gdy PKP Intercity zamiast Pendolino wyśle inny model pociągu, można wnioskować o zwrot różnicy taryfowej pomiędzy opłatą za przejazd kategorią Express Intercity Premium a Express Intercity. W reklamacji należy podać imię i nazwisko, a także numer biletu albo rachunku bankowego, jeżeli bilet został zakupiony w kasie biletowej lub biletomacie.

Źródło: polsatnews.pl

Bądź na bieżąco z wydarzeniami w Polsce i na wojnie w Ukrainie, klikając TUTAJ

Czytaj też:

Źródło artykułu:WP Wiadomości
polskapkpkolej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (174)