"Odkrywanie seksualności" i "konstruowanie płci". Program nauczania dla dzieci w Hiszpanii zatwierdzony
W Hiszpanii lewicowy rząd premiera Pedro Sancheza zatwierdził program nauczania dzieci w wieku do 6 lat. Ma on obowiązywać w najbliższym roku akademickim - 2022/2023. Dzieci będą mogły się dowiedzieć się o "odkrywaniu seksualności" i "konstruowaniu płci".
05.02.2022 11:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informacje o zatwierdzeniu polemicznego programu nauczania dla dzieci do lat 6 przekazał dziennik "El Mundo". Prasa dodała, że program ten opiera się na teorii "queer".
Gazeta podkreśliła, że Hiszpania po raz pierwszy reguluje edukację dzieci na tak wczesnym etapie. W artykule zaznaczono jednak, że treści programu mają być na razie "orientacyjne", a nie obowiązkowe dla regionów autonomicznych.
Zobacz też: System kaucyjny w sklepach. Co to oznacza dla konsumenta?
Hiszpania. Lewicowy program nauczania dla dzieci
W dokumencie, który opublikowała prasa, można przeczytać, ze to właśnie w wieku do 6 lat dochodzi do "seksualności" i "rozpoczyna się konstruowanie płci".
"W tym czasie szczególnie ważne jest towarzyszenie dzieciom w ich osobistym rozwoju, respektując różnorodność afektywno-seksualną i pomagając im w identyfikowaniu i eliminowaniu wszelkiej dyskryminacji" - zaznaczono w programie. Dziennik podkreślił, że w dokumencie nie ma odniesień do rodziny i prawie w ogóle nie wspomina się o roli rodziców, czy też opiekunów prawnych w wychowaniu dzieci.
Zdaniem "El mundo" program oparty jest na teorii "queer". Mówi ona o budowaniu płci przez model społeczny, a nie kwestie biologiczną, która opiera się na urodzeniu się chłopcem lub dziewczynką.
Program ten kładzie nacisk na otoczenie szczególną opieką dzieci, które nie identyfikują się z płcią, która przypisywana jest przy urodzeniu i dewaluuje religię.
"Interakcja z osobą dorosłą ukierunkowuje i w znacznym stopniu kształtuje chłopców i dziewczynki, gdyż dzieci mają tendencje do naśladowania i powielania strategii komunikowania społecznego (…) Dlatego konieczne jest identyfikowanie i eliminowanie mechanizmów ukrytej dyskryminacji obecnych w środowisku szkolnym" - wskazano w tekście.
Przeczytaj też: