PolskaObsługiwała najlepszych klientów; zniknęło im z kont 5 mln zł

Obsługiwała najlepszych klientów; zniknęło im z kont 5 mln zł

Gdańska prokuratura okręgowa oskarżyła pracownicę sopockiego banku o przywłaszczenie 4,8 mln zł z kont klientów. Kobiecie grozi do 10 lat więzienia. Jak poinformowała rzeczniczka prokuratury, Grażyna Wawryniuk, akt oskarżenia trafi do miejscowego sądu okręgowego.

30.12.2008 | aktual.: 30.12.2008 20:13

Marzena B. pracowała w sopockim oddziale jednego z banków, gdzie obsługiwała najzamożniejszych klientów. W grudniu ub.r. kontrola w firmie wykazała nieprawidłowości w prowadzonej przez kobietę dokumentacji. Marzena B. została zwolniona, a bank poinformował o sprawie prokuraturę i policję.

W czasie trwającego rok śledztwa prokuratorzy ustalili, że kobieta od września 2003 roku do lutego 2007 przywłaszczyła z kont klientów banku 4,8 mln zł. Pieniądze przelewała m.in. na konta nieświadomych tego faktu, członków rodziny. Śledczy odkryli też, że kobieta podrabiając podpis wyrobiła kartę kredytową na nazwisko jednego z klientów i posługiwała się nią.

Na poczet należności, które kobieta będzie musiała najprawdopodobniej zwrócić, prokuratura zajęła hipotekę należącego do niej domu.

Po zwolnieniu z banku Marzena B. ukrywała się przed poszukującymi ją policjantami. Jednak na początku marca sama zgłosiła się do prokuratury, gdzie podczas przesłuchania przyznała się do winy.

Źródło artykułu:PAP
kradzieżpracownikprzestępczość
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)