PolskaNowy Punkt Obsługi Klienta ZTM sposobem na rozładowanie kolejek

Nowy Punkt Obsługi Klienta ZTM sposobem na rozładowanie kolejek

Od poniedziałku, 25 sierpnia, wszelkie formalności związane z kartę PEKA będzie można załatwić także w nowym Punkcie Obsługi Klienta ZTM, który utworzono w atrium Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Nowy Punkt Obsługi Klienta ZTM sposobem na rozładowanie kolejek
Źródło zdjęć: © WP.PL | Zenon Kubiak

Gdy w lipcu uruchomiono system PEKA, przed wszystkimi Punktami Obsługi Klienta ZTM utworzyły się gigantyczne kolejki. Aby odebrać kartę PEKA lub załadować na swoją kartę Bilet Metropolitalny, trzeba było stać w kolejce nawet kilka godzin. Teraz sytuacja jest już znacznie lepsza, ale wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego i akademickiego należy spodziewać się ponownie sporych kolejek. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował o uruchomieniu zupełnie nowego Punktu Obsługi Klienta, który znajdzie się w atrium Międzynarodowych Targów Poznańskich, czyli wejściu od strony mostu Dworcowego.

- W środku znajdzie się aż 6 stanowisk obsługi, co oznacza, że będzie to nasz największy Punkt Obsługi Klienta - mówi Bogusław Bajoński, dyrektor ZTM. - W przyszłym tygodniu otworzymy też po dwa nowe stanowiska w naszych punktach na os. Sobieskiego i rondzie Śródka - dodaje.

Bajoński przyznaje, że pomysł utworzenie dodatkowego punktu na targach rzucił kilka tygodni temu Ryszard Grobelny, a władze MTP zgodziły się udostępnić przestrzeń w swoim atrium. Aż sześć stanowisk i lokalizacja w ścisłym centrum wskazuje, że punkt na targach zapewne będzie cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony pasażerów.

- Wiele osób, które dojeżdża do Poznania pociągiem i właśnie tutaj będzie miało najbliżej, żeby doładować kartę PEKA - zauważa Iwona Kasprzak-Ciesielska, dyrektor ds. marketingu MTP.

Na przystankach w okolicy targów mają pojawić się informacje o lokalizacji nowego punktu. ZTM chce je też umieścić na terenie dworca głównego, ale na to musi jeszcze wyrazić zgodę PKP. Punkt Obsługi Klienta na MTP rozpocznie działalność w poniedziałek, 25 sierpnia. Ma być czynny w tych samych godzinach, co pozostałe, czyli w dni powszednie od godz. 6:00 do 20:00. Dodatkowo wszystkie punkty mają być czynne w soboty 30 sierpnia i 6 września w godz. 8:00-20:00. Punkt na targach ma jednak działać jedynie tymczasowo.

- Uruchamiamy go z myślą o rozładowaniu kolejek, które pojawią się wraz z rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego - wyjaśnia Bajoński. - Jeśli później nadal będą w nim długie kolejki, to oczywiście nie zlikwidujemy go - zapewnia.

ZTM i tak planuje od dłuższego czasu otwarcie Punktu Obsługi Klienta na znajdującym się kilkaset metrów dalej Dworcu Zachodnim i planów nie zmienia.

- Dworzec Zachodni to ze względu na swoje położenie komunikacyjne najlepsza lokalizacja dla naszego głównego Punktu Obsługi Klienta. Rozmowy z PKP w trakcie przejęcia budynku dworca cały czas trwają. Budynek wymaga też gruntownego remontu, dlatego na razie to dopiero przyszłość - przyznaje Bajoński.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)