Nastroje konsumentów pogorszyły się
Wskaźnik optymizmu konsumentów spadł w lutym o 0,1 pkt., osiągając wartość 76,9 pkt. - wynika z badań fimry IQS and Quant Group. Wśród nastrojów konsumentów przeważają oceny negatywne.
Lutowy wskaźnik jest poniżej 100 pkt., która to wartość oznacza równowagę między ocenami pozytywnymi i negatywnymi.
Największy spadek optymizmu zanotowano wśród Polaków w wieku powyżej 45 lat - 3,8 pkt., mieszkańców wsi - 3,4 pkt. oraz osób z wykształceniem podstawowym - 2,9 pkt.
Większym niż w styczniu optymizmem wykazały się głównie młode osoby w wieku 15-29 lat - wzrost wskaźnika o 3,9 pkt., ze średnimi dochodami - wzrost o 3,5 pkt. oraz mieszkańcy dużych miast - wzrost o 3,2 pkt.
W lutym o 4% - do 58% - wzrósł odsetek Polaków twierdzących, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy pogorszyła się sytuacja ekonomiczna kraju. (mag)