Internet jest uzależniony od energii elektrycznej, wiedzą o tym wszyscy ci, którzy z powodu zakłóceń w sieci elektrycznej nie mogą korzystać z Internetu. Jak ważna jest to sprawa, świadczą o tym ogłaszane wciąż przez firmy teleinformacyjne nowe „strategie zasilania Internetu”. Największą na polskim rynku firmą specjalizującą się w tych systemach jest -według Rzeczpospolitej - BPS. Specjaliści tej firmy rozpoczęli swoją strategię od opisania sposobów zasilania wszelkiego typu sieci – użytkowników, operatorów aż po sieci dostawców usług internetowych. W przygotowanej przez nich publikacji zwrócili uwagę na fakt, że czynnikiem najważniejszym dla dostawców usług internetowych są koszty, a mniej technologie i urządzenia. Operatorzy decydują się na tańsze centralne systemy zasilania, które częściej się psują. Według specjalistów najlepszym rozwiązaniem na zakłócenia w sieci jest rozproszony system zasilania, który można budować etapami, rozpoczynając od zabezpieczenia
kluczowych urządzeń. Niestety system rozproszony jest kosztowny, bowiem złożony jest z drogich zasilaczy. Tańsze i prostsze nie gwarantują pełnego zabezpieczenia.
Warszawie przybyła kolejna kawiarenka internetowa studio.tpi – informuje Prawo i Gospodarka. Właścicielem jest TP.Internet. Kawiarenka będzie mieściła się w sklepie z telefonami prowadzonym przez TP S.A.
Szwedzki bank SEB, Ericsson i spółka venture capital b-business partners stworzą portal o kapitale założycielskim wielkości 16 mln euro – podaje ta sama gazeta. Na powstałym Nordic Commerce Exchange (Nordycka Giełda Komercyjna) odbywać się będzie handel dobrami nieprodukcyjnymi: trafią tu oferty biur turystycznych, usługi konsultingowe wraz z elementami wyposażenia biurowego. NCE będzie także świadczyć usługi w zakresie finansów i logistyki.
Internet dla firm ubezpieczeniowych to na razie tylko forum dla prezentacji oferty – czytamy w * Prawie i Gospodarce*. Eksperci mają jednak nadzieję, że ta sytuacja niedługo się zmieni. Specjaliści uważają, że kto nie zwiększy zakresu usług w sieci, będzie miał mniejsze szanse na osiągnięcie sukcesu na rynku. Największą przeszkodą dla właścicieli firm ubezpieczeniowych jest jednak brak regulacji prawnych – nie wiadomo np. czy kontrakt zawarty w Internecie jest ważny. Internet jest za to znakomitym forum dla reklamy ubezpieczeń, jako że ubezpieczenie nie jest czymś istniejącym fizycznie.
Orange, brytyjski operator telefonii komórkowej należący do France Telecom, kupił stronę internetową Ananova – informuje * Puls Biznesu*. Strona należy do brytyjskiego Stowarzyszenia Prasy. Za transakcję zapłacono 95 mln GBP. (mk)