Polska"Media bez wyboru". Najnowszy sondaż po proteście. Ogromne poparcie

"Media bez wyboru". Najnowszy sondaż po proteście. Ogromne poparcie

"Media bez wyboru" - pod takim hasłem protestowały ogólnopolskie redakcje po zapowiedzi wprowadzenia podatku od reklam. Jak wynika z najnowszego sondażu, zdecydowana większość Polaków popiera postulaty mediów.

"Media bez wyboru". Najnowszy sondaż po proteście
"Media bez wyboru". Najnowszy sondaż po proteście
Źródło zdjęć: © East News
Karolina Kołodziejczyk

14.02.2021 14:57

Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru". To reakcja na planowany przez rząd projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej.

Większość mediów - w tym Wirtualna Polska - w środę nie opublikowało swoich materiałów na znak protestu. Powstał też list otwarty podpisany przez większość ogólnopolskich redakcji.

"Media bez wyboru". Najnowszy sondaż po proteście

Po proteście Kantar Polska przeprowadził badanie dla Komitetu Badań Radiowych.

Jak wynika z sondażu, 62 proc. badanych Polaków przyznało, że popiera protest mediów. Kolejne 18 proc. było niezdecydowanych.

Najwięcej zwolenników akcji "Media bez wyboru" jest wśród grupy młodych osób pomiędzy 15-24 rokiem życia (71 proc.) oraz w średnich i dużych miastach od 20 do 500 tys. mieszkańców (około 70 proc.).

Okazuje się, że akcja prywatnych mediów została zauważona we wszystkich grupach wiekowych, nawet wśród najstarszych odbiorców pomiędzy 60-75 rokiem życia (87 proc.)

Imponująco wygląda również wynik wśród mieszkańców wsi (również 87 proc.). Z kolei w mniejszych miastach (20-100 tys. mieszkańców) akcję zauważyło rekordowe 98 proc.

69 proc. badanych przyznało, że protest mediów uświadomił, jak ważna jest możliwość korzystania z różnorodnych stacji telewizyjnych, radiowych i serwisów internetowych.

66 proc. obawia się świata bez niezależnych mediów, a 65 proc. uważa, że rząd wykorzystuje pandemię COVID-19 do osłabienia niezależnych mediów w Polsce.

Kantar Polska przeprowadził badanie dla Komitetu Badań Radiowych na próbie 1010 osób w wieku 15-75 lat. Badanie zostało wykonane techniką CATI zrealizowane w dniu 11.02.2021.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (806)