Konkurs w MSWiA zgodny z zasadami
Konkurs na stanowisko dyrektora generalnego
w MSWiA został przeprowadzony zgodnie z prawem - uznał zespół
badający, czy konkurs był przeprowadzany według zasad i przepisów ustawy o służbie cywilnej. Poinformował o tym przewodniczący Rady Służby Cywilnej (RSC) prof. Mirosław Stec.
Zespół został powołany na wniosek szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Marka Wagnera. Kilka dni temu w mediach pojawiły się informacje, że Jerzy Bart już ponad rok bezprawnie pracuje na stanowisku dyrektora generalnego MSWiA. Tyle bowiem czasu nie przeprowadzono wymaganego prawem konkursu na to stanowisko.
Wagner tłumaczył wówczas, że Bart został zatrudniony na stanowisku dyrektora generalnego MSWiA do czasu rozstrzygnięcia konkursu. Z relacji dotyczących przebiegu konkursu, jakie docierały do szefa Kancelarii, wynika, iż mogą być wątpliwości co do prawidłowości zastosowanej procedury.
Prof. Stec przyznał, że zespół, po analizie dokumentów, wskazał uchybienia formalne, do jakich doszło. Według niego nie ma jednak przesłanek do unieważnienia konkursu.
RSC przyjęła uchwałę, w której aprobuje stanowisko zespołu. "Wskazaliśmy także, że w toku konkursu doszło do pewnych uchybień" - zaznaczył szef RSC.
Zespół wyłoniony z członków RSC za niedociągnięcie uznał, że "brak jasności co do sposobu wskazania osób, które zajęły miejsca od 1 do 10 w teście wiedzy i analitycznym, spowodował konieczność dokonania wykładni postanowień regulaminu przez szefa SC". Chodziło o to, że przez sito selekcji przeszło 11 osób, natomiast regulamin SC dopuszcza tylko 10.
Uchwała przyjęta przez RSC przewiduje, że w ciągu najbliższych dwóch miesięcy zostanie zorganizowane seminarium dotyczące konkursów na wyższe stanowiska w służbie cywilnej. "Mamy nadzieję, że wnioski, które tam zostaną sformułowane, będą przyczynkiem do wprowadzenia zmian w ustawie" - podkreślił Stec. (kjk)