Jest zgoda na budowę odcinka drogi S5 prowadzącej z Poznania do Wrocławia
• Jest zgoda na budowę kolejnego odcinka drogi S5 z Radomicka do Kaczkowa
• Dzięki tej inwestycji kierowcy podróżujący z Poznania do Wrocławia nie będą musieli wjeżdżać do Leszna
• Prace mają potrwać około 22 miesięcy od momentu podpisania umowy
Droga ekspresowa S5 ma połączyć Poznań z Wrocławiem. Do zakończenia budowy brakuje już tylko kilku odcinków. W środę wojewoda wielkopolski podpisał zgodę na budowę fragmentu pomiędzy Radomickiem i Kaczkowem.
Inwestycja o długości blisko 29 kilometrów obejmuje budowę czterech węzłów drogowych: "Święciechowa", "Leszno Zachód" (dawne "Leszno"), "Leszno Południe", "Dąbcze" oraz dwóch miejsc obsługi podróżnych: MOP I "Wilkowice Zachód", MOP III "Wilkowice Wschód".
- Zatwierdzony projekt zakłada wykonanie m.in.: przejazdów drogowych na skrzyżowaniach z innymi drogami, wiaduktów nad liniami kolejowymi, dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu, sieci uzbrojenia terenu, urządzeń ochrony środowiska, w tym przejścia górnego dla zwierząt nad drogą ekspresową i linią kolejową E59 (ekodukt) - wylicza Tomasz Stube, rzecznik prasowy wojewody wielkopolskiego.
Inwestycja zwiększy przepustowość całej trasy Poznań-Wrocław, stanowiącej element europejskiego szlaku komunikacyjnego E261, poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz ograniczy negatywne oddziaływanie ruchu na obszarach zabudowanych.
Zbudowanie odcinka pomiędzy Radomickiem a Kaczkowem w praktyce będzie stanowić obwodnicę Leszna. Kierowcy jadący z Poznania do Wrocławia nie będą już musieli wjeżdżać do miasta.
Budowa S5 jest zadaniem rządowym, ujętym w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Inwestycję podzielono na dwa etapy. Przetarg na pierwszy z nich obejmujący odcinek Leszno Płd. - Radomicko (bez węzła) rozstrzygnięto w lutym. Wykonawca zobowiązał się zbudować 19-kilometrowy odcinek za ponad 440 mln zł w ciągu 22 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Drugi etap obejmujący odcinek Leszno Płd. - Kaczkowo (z węzłem) ma kosztować ponad 230 mln zł.
Podpisana przez wojewodę wielkopolskiego Zbigniewa Hoffmanna zgoda na budowę ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .