Instytut Audytu Mediowego wysoko ocenił kampanie Red Bull
Przez ponad pół roku Instytut Audytu Mediowego oceniał wszystkie
kampanie telewizyjne, które zaplanował i kupił dom mediowy MPG dla
Klienta Red Bull. Sześć kampanii tego Klienta, w okresie od marca
do września b.r. były regularnie audytowane.
01.10.2007 08:00
Według podanych informacji z IAM kampanie dostały bardzo dobre oceny, a ich średnia wynosi 8,3 czyli: bardzo dobrze - celująco - podano w komunikacie.
IAM ocenia kampanie w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza kampanię zrealizowaną bardzo źle, 5 - przeciętnie, 8 - bardzo dobrze, 9 - celująco, a 10 - wybitnie. Ocena jest podzielona na 7 obszarów. Każdy z nich ma przypisaną odpowiednią wagę wpływającą na jego znaczenie w ocenie łącznej.
Instytut Audytu Mediowego przyznał najlepsze wyniki za otoczenie programowe kampanii Red Bull'a oraz za jakościowy zakup spotów. Ponad to, wysokie oceny kampanii (między 8 a 10) zostały przyznane za: realizację tygodniowych wag kampanii zgodnie z założeniami, optymalizację strategii telewizyjnej, precyzyjne dotarcie do grupy docelowej (affinity).
"Wynik kampanii można uznać za naprawdę dobry, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mieliśmy do czynienia z dość chimeryczną i trudną do rozszyfrowania grupą docelową, która szczególnie w okresie wakacyjnym ogląda telewizję rzadziej i mniej stabilnie. W przeważającej większości możemy mówić o mocnych stronach tej kampanii, co potwierdza bardzo wysoka ocena ogólna na poziomie 9,2 punktów na 10 możliwych", powiedział, o jednej z ostatnio kupowanej kampanii, Arkadiusz Chłopecki, Członek Zarządu IAM.
"Kupowanie kampanii Red Bulla nie jest proste. Oprócz oczywistych parametrów, takich jak wysoki udział prime time, pozycjonowanie, trzymanie wag tygodniowych, bardzo ważne jest również otoczenie programowe. Udało się osiągnąć to, co zakładaliśmy. Bardzo cieszą nas wysokie noty audytora ", mówi Anna Geryło Media Manager w MPG.