"Grupa ludzi powiązanych z Szydło bogaci się kosztem Polaków". PO zawiadamia CBA
Polska Fundacja Narodowa, zamiast realizować swoją misję, przeznacza środki na walkę polityczną PiS-u z opozycją i prezydentem Andrzejem Dudą. Pojawiają się informacje o nadużyciach, dlatego PO składa wniosek do CBA o zbadanie tej sprawy - poinformowała posłanka Platformy Monika Wielichowska. Ryszard Petru domaga się obniżenia subwencji partyjnych dla PiS o 19 mln zł - tyle właśnie kosztowała kampania billboardowa PFN poświęcona reformie sądownictwa.
12.09.2017 10:32
- Polska Fundacja Narodowa powinna zajmować się budowaniem polskiej marki gospodarczej za granicą. Zamiast na tę misję, środki przeznacza na walkę polityczną PiS-u z opozycją, a także z prezydentem Andrzejem Dudą - powiedziała Wielichowska podczas konferencji prasowej w Sejmie. - Pojawiają się informacje o nadużyciach. Grupa ludzi mocno powiązana z Beatą Szydło bogaci się kosztem Polski i Polaków z twarzą pani premier, dlatego dzisiaj klub PO składa wniosek do CBA o sprawdzenie tej bulwersującej sprawy - poinformowała.
Jej zdaniem PFN, realizując kampanię informacyjną ws. reformy sądownictwa, którą Platforma nazywa "aferą billboardową", "nielegalnie finansuje kampanię polityczną PiS".
Zdaniem Marcina Kierwińskiego (PO), służby nie reagują w tej sprawie, ze względu na istniejące - jego zdaniem - powiązania z prezesem Fundacji Cezarym Andrzejem Jurkiewiczem. - Może ta ślepota organów państwa uzasadniona jest bliskimi relacjami szefostwa służb specjalnych z prezesem Polskiej Fundacji Narodowej - mówił. - Pierwszy raz w wolnej Polsce mamy do czynienia z finansowaniem kampanii partyjnej wprost z budżetów spółek skarbu państwa - powiedział wcześniej poseł PO Robert Tyszkiewicz w Radiu Zet.
Lider Nowoczesnej Ryszard Petru zaproponował w Sejmie, by subwencję partyjną dla PiS zmniejszyć o 19 mln zł - tyle kosztowała kampania billboardowa. Wicemarszałek Sejmu, poseł Kukiz'15 Stanisław Tyszka poinformował w poniedziałek, że PiS w sumie w zeszłym roku otrzymał 48 mln zł subwencji. Tyszka również uważa, że cel kampanii billboardowej jest partyjny.
Polska Fundacja Narodowa przedstawiła w piątek szczegóły kampanii informacyjnej, która ma na celu m.in. wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej znaczenia reform wymiaru sprawiedliwości. W konferencji prasowej uczestniczyły m.in. władze PFN oraz premier Beata Szydło. Fundacja powstała z inicjatywy 17 prezesów spółek Skarbu Państwa.
Źródło: PAP,Radio Zet,Twitter