Trwa ładowanie...

Groza na pokładzie rosyjskiego samolotu. Był dziurawy

Rozhermetyzowanie się kabiny rosyjskiego samolotu i gwałtowny spadek ciśnienia omal nie skończyły się katastrofą. Lecący do Orenburga samolot linii Nordwind Airlines musiał zawrócić na lotnisko w Moskwie.

Airbus A321 Nordwind AirlinesAirbus A321 Nordwind AirlinesŹródło: Wikimedia
d2qw8sw
d2qw8sw

Wkrótce po wystartowaniu z lotniska Szeremietiewo samolot pasażerski Airbus A321 Nordwind Airlines wysłał sygnał alarmowy - poinformował na Telegramie Artem Korenyako z Federalnej Agencji Transportu Lotniczego. 

Nieszczelna kabina pilota

Samolot pasażerski wzbił się w powietrze 6 maja o godzinie 13:27 czasu moskiewskiego i obrał kierunek. Jednak po prawie 40 minutach okazało się, że wystąpiła poważna awaria. W wyniku rozhermetyzowania się (nieszczelności) w kabinie pilota gwałtownie spadło ciśnienie. Załoga przystąpiła do wdrażania odpowiednich procedur.

Pilot został zmuszony do obniżenia wysokości z 10 do 3 tysięcy metrów, przez co znad głów pasażerów wypadły maski, a samolot na jakiś czas zniknął z radarów - to z kolei wzbudziło u kontrolerów lotu jeszcze większe obawy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ćwiczenia z bronią jądrową na Białorusi. Ekspert: Coś może spaść

Fatalny stan rosyjskich samolotów

Dziennik "Kyiv Post" od pewnego czasu donosi o pogarszającym się stanie rosyjskich, komercyjnych linii lotniczych w związku z zachodnimi sankcjami. W lutym "Wall Street Journal" opublikował analizę niemieckiej firmy badawczej Jacdec, z której wynikało, że w 2023 roku rosyjskie linie lotnicze zanotowały 74 awarie podczas lotów, czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Ponadto Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego odkryła przed lotami ponad 400 usterek sprzętu, tj. silniku, podwozia, klapy, oprogramowania czy układu hydraulicznego. "Moskwa Times" podaje natomiast, że w styczniu tego roku odnotowano 10 poważnych awarii, a w pierwszym kwartale 2024 r. - 6 usterek silników.

d2qw8sw

"Chociaż jak dotąd udało się uniknąć poważnych szkód czy katastrof, eksperci twierdzą, że liczba i zakres utrzymujących się problemów technicznych w coraz większym stopniu stwarza poważne ryzyko dla pasażerów i załogi samolotów" - pisze "Kyiv Post".

Źródło: "Kyiv Post"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2qw8sw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Redakcja Wirtualnej Polski
d2qw8sw
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj