Garlicki ponownie prezesem PTBRiO
Dnia 1 grudnia 2001 roku odbyło się Walne Zebranie członków Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, skupiającego osoby profesjonalnie zajmujące się badaniami rynku. W jego trakcie wybrano nowy zarząd. Prezesem PTBRiO został ponownie Jan Garlicki, prezes Zarządu - dyrektor generalny Centrum Badań Marketingowych INDICATOR.
W skład Zarządu na kolejną kadencję (2001 - 2003) weszli także: Dominka Maison (Instytut Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego), Marcin Penconek (CASE) oraz Arkadiusz Wódkowski (ABM). Nowymi członkami władz PTBRiO są przedstawiciele klientów, zamawiający badania: Magdalena Jóźwiak (Telekomunikacja Polska S.A.) oraz Piotr Szczepaniak (ERA GSM).
Zarząd planuje w najbliższych miesiącach: wydanie Katalogu Firm Badawczych (po raz siódmy), rozwój Sekcji Szkoleń PTBRiO (cotygodniowe warsztaty), uczynienie ze stron www.ptbrio.pl najaktualniejszego narzędzia pomocnego w codziennej pracy badaczy rynku oraz aktywny udział przy współorganizowaniu III Kongresu Badań Rynku w Polsce.
Zgodnie z postanowieniem Walnego Zebrania Towarzystwo wspierać będzie inicjatywę rozszerzania i stosowania Programu Kontroli Jakości Pracy ankieterów, do którego przystąpiło 17 firm badawczych. Upowszechniane będą informacje dotyczące badań rynku i opinii i prowadzone będą działania zmierzające do kreowania pozytywnego wizerunku branży badawczej. (jd)