Trwa ładowanie...
d3cj7zf
Ekologia w pandemii koronawirusa? Prezes WP Jacek Świderski mówił bardzo obrazowo

Ekologia w pandemii koronawirusa? Prezes WP Jacek Świderski mówił bardzo obrazowo

Epidemia jest okazją do refleksji – powiedział w programie "Newsroom" WP prezes Wirtualnej Polski, Jacek Świderski. – To jest moment, w którym zaczynamy sobie zadawać fundamentalne pytania - kontynuował. Jak dodał, na samym początku pandemii wielu przedsiębiorców kompletnie nie wiedziało, z czym będą mierzyć się przez następny rok. I to – zdaniem prezesa WP – jest dobry moment, żeby pomyśleć o ekologii. – To jest moment, kiedy każdy powinien myśleć o przyszłości. O tym, gdzie będziemy nie tylko jutro ale za 5 czy 15 lat. Ekologia – nie ma lepszego tematu. Nie ma czegoś, co bardziej bije na alarm – zaznaczył. Podkreślił, że temat ekologicznego funkcjonowania w firmie obecny jest od wielu lat, ale "COVID-19 zmotywował nas do tego, żeby zrobić coś więcej, żeby postawić sobie naprawdę ambitny cel". – Wpisaliśmy sobie jako cel biznesowy ograniczenie emisji, mierzonej w CO2 – sprecyzował.

Panie prezesie, ja pozwolę sobie dRozwiń

Transkrypcja:

Panie prezesie, ja pozwolę sobie dopytać. No bo niektórzy przedsiębiorcy powiedzieli: ale chwila, mamy inne tematy, takie plany powinniśmy odłożyć na półkę, one powinny sobie poczekać - jest epidemia, są trudności, wiele branż nie działa. Może jednak nie warto. No i to jest to, co powiedziałem na początku. Ja uważam, że epidemia jest okazją do refleksji. To jest moment, w którym my zaczynamy sobie zadawać fundamentalne pytania. No ja przypomnę, wielu przedsiębiorców na początku pandemii kompletnie nie wiedziało, z czym się będzie musiało mierzyć za kilka miesięcy. Zresztą do dziś wielu z nas żyje w dużej niepewności co do własnej przyszłości, nie tylko tej zdrowotnej, ale też tej ekonomicznej. I to jest zawsze moment, kiedy człowiek powinien myśleć o przyszłości, o tym gdzie będzie nie tylko jutro, ale o tym gdzie będzie za 5 lat czy za lat 15. No i tutaj ekologia nie ma lepszego tematu, znaczy nie ma czegoś co bardziej bije na alarm gdzieś tam z tyłu naszych głów. I dla nas temat ekologii, on się oczywiście przewijał w naszej firmie wielokrotnie i podejmowaliśmy szereg inicjatyw proekologicznych. Natomiast COVID zmotywował nas do tego, żeby zrobić coś więcej. Znaczy, żeby przede wszystkim postawić sobie naprawdę ambitny cel i oprócz tych wskaźników finansowych, które mamy w naszej organizacji i każde przedsiębiorstwo je posiada, myśmy sobie wpisali jako KPI - przepraszam za ten slang, cel biznesowy - ograniczenie emisji wyrażanej CO2. Czyli w Wirtualnej Polsce celem dla menedżerów stało się ograniczenie emisji mierzonej CO2. I teraz każde działanie jakie podejmujemy, nie tylko mierzymy ile one przynoszą zysku, ile one przynoszą przychodu, ale też mierzymy, o ile one zmniejszają emisję CO2.I to jest, myślę, ta równowaga, którą powinniśmy wszyscy, przedsiębiorcy przede wszystkim, zacząć gdzieś tam z tyłu swojej głowy budować. Bo zgadzam się z przedmówcą, który właśnie te pytania o przyszłość zadawał. I ta przyszłość wcale nie jest aż tak odległa.
d3cj7zf
d3cj7zf
Więcej tematów