W poniedziałek 19 listopada w gmachu Sejmu RP odbędzie się II Forum Internet Obywatelski, na którym omawiane będą zagadnienia związane z rolą Internetu w nowoczesnym społeczeństwie.
Celem spotkania będzie przede wszystkim wypracowanie Kanonu Informacji Publicznej. Ma on na celu zachęcenie przedstawicieli administracji państwowej i samorządowej do umieszczenia w sieci WWW dokumentów najbardziej przydatnych obywatelom - internautom.
Internet Obywatelski zaproponował listę 10 najbardziej poszukiwanych dokumentów urzędowych w Internecie. Organizatorzy Forum chcą, aby w Internecie znalazły się m.in. baza głosowań parlamentarzystów w Sejmie i Senacie, baza wyroków NSA, plany budżetu centralnego oraz budżetów poszczególnych ministerstw i agend rządowych, a także raporty z ich wykonania.
Zdaniem pomysłodawców listy, obywatele powinni móc się dowiedzieć z Internetu także, kto zasiada w radach nadzorczych spółek skarbu państwa, jakie niebezpieczne środki chemiczne wykorzystywane są w polskich zakładach, co i za ile sprzedano w ramach prywatyzacji, a także jak wyglądają strategie rozwoju poszczególnych województw.
Internet Obywatelski chce, aby administracja rządowa umieściła w sieci zintegrowane informacje nt. dostępnych w Polsce środków pomocowych i zagranicznych stypendiów. Wreszcie - internauta powinien mieć możliwość dowiedzenia się z Internetu, kto jest kim w polskiej administracji oraz skontaktowania się z każdym jej pracownikiem do poziomu dyrektorów departamentów.
Pomysłodawcy listy chcieliby, aby w jej ustalaniu wzięli udział również internauci. Prosimy wszystkich o prezentowanie swoich uwag w opiniach pod tą informacją, a także głosowanie na stronach Internetu Obywatelskiego - www.egov.pl.
Zobacz: listę propozycji