Coca-Cola wyczarowała dzieciom książki
(inf.własna)
05.12.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W środę w Zespole Szkół Specjalnych nr 16 przy Szpitalu Dziecięcym na ulicy Niekłańskiej 4/24 w Warszawie firma Coca-Cola przekazała uroczyście książki do pierwszej z około 1500 szkolnych bibliotek.
W Polsce dobiegła końca organizowana przez firmę Coca-Cola akcja "Wyczaruj dziecku książkę" będąca częścią międzynarodowego programu - "Reading is foundamental". Spotkała się ona z bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych. W ramach programu Coca-Cola zakupiła 50 tysięcy książek. W najbliższym czasie trafią one do wszystkich bibliotek, które przesłały zgłoszenia (w sumie ok. 1500).
Zgłoszenia i prośby o książki nadsyłały także same dzieci. O tym, jakie pozycje powinny znaleźć się w bibliotekach decydowało specjalne jury powołane przez Gazetę Wyborczą, w skład którego weszli: Joanna Papuzińska, autorka książek dla dzieci, Muniek Staszczyk, lider zespołu T-love, bibliotekarka Maria Kulik i 14-letnia Ewelina Wielogórska.
W szkole przy Szpitalu Dziecięcym przy ulicy Niekłańskiej firma Coca-Cola przekazała pierwsze książki. Uroczystość przebiegała w nastroju magicznym i niezwykłym. Pomógł w tym na pewno występ najmłodszych polskich iluzjonistów (Włodzimierza Barszczewicza, Dominka Krępskiego oraz Dawida Makowskiego), którzy magią, podobnie jak Harry Potter, zaczęli zajmować się od dziecka.
"Reading is foundamental" to ogólnoświatową kampanię, która ma zachęcić dzieci i młodzież do czytania. Głównym celem programu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Coca-Cola w ciągu trzech lat rozda w ponad 30 krajach miliony książek.
Poza przekazywaniem książek do szkół, uzupełnianiem zasobów bibliotecznych lub wręcz tworzeniem nowych bibliotek i centrów czytelnictwa, organizowane są wszelkiego rodzaju aktywności wspierające ogólnoświatową akcję firmy. (aka)