Co twoje dziecko przegryza między lekcjami?
Warszawa szykuje się do 3-ciej edycji kampanii „Wiem, co jem".
"Życie Warszawy" ujawnia, że aby doprowadzić do zniknięcia ze sklepików szkolnych czipsów i coli, miasto planuje zmobilizować do wspólnego działania rodziców.
30.09.2008 | aktual.: 30.09.2008 05:29
Kampania "Wiem, co jem" jest prowadzona przez miejskie Biuro Edukacji. W tym roku Biuro chce przekonać rodziców, że to oni mają wpływ na to, co ich dzieci mogą kupić w szkole. Od tego w dużym stopniu zależy, czy dziecko będzie się zdrowo odżywiało - mówi Alicja Ziarnik z Biura Edukacji.
Od 7 listopada w szkołach, które przyłączą się do akcji, będą między innymi prowadzone konkursy na zdrowe posiłki przygotowywane wspólnie przez dzieci i ich rodziców. Na stronach internetowych szkół mają też pojawić się jadłospisy stołówek. Dzięki temu opiekunowie będą wiedzieć, co jedzą ich pociechy.
Batalia ze szkolnymi sklepikami prowadzona jest też w innych miastach. Radni Tych uchwalili, że dyrektorzy szkół powinni umożliwić dzieciom zakup w szkole świeżych owoców czy kanapek. Z kolei w Poznaniu stawia się na uświadamianie dorosłych i dzieci oraz długotrwałe kampanie edukacyjne.