Brytyjskie sankcje. Na liście kuzynka Putina i jeden z najbogatszych Rosjan

Brytyjski rząd dodał w środę kolejnych 13 osób i podmiotów z Rosji do listy objętych sankcjami w związku z napaścią tego kraju na Ukrainę. Wśród nich znaleźli się drugi najbogatszy człowiek Rosji Władimir Potanin oraz kuzynka Putina Anna Cywilowa.

Kuzynka Putina Anna Cywilowa wpisana na listę osób objętych sankcjami
Kuzynka Putina Anna Cywilowa wpisana na listę osób objętych sankcjami
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Mikhail Tereshchenko / TASS / Forum
Rafał Mrowicki

Jak wskazano w wydanym komunikacie, Potanin, właściciel konglomeratu Interros, wspiera reżim Putina, kupując już po napaści na Ukrainę Rosbank oraz udziały w Tinkoff Bank.

Sankcje na kuzynkę Putina

Z kolei Cywilowa jest prezesem znanej rosyjskiej spółki węglowej JSC Kolmar Group, jej mąż Siergiej Cywilow jest gubernatorem bogatego w węgiel regionu Kemerowo, a para odniosła znaczne korzyści dzięki swoim związkom z Putinem. Sankcjami została objęta również spółka JSC Kolmar.

Na liście właśnie objętych sankcjami jest także grupa osób i firm z Rosji zaangażowanych w represjonowanie ludności cywilnej w Syrii i wspieranie reżimu prezydenta tego kraju Baszara al-Assada, co - jak podkreślono - pokazuje szkodliwą działalność Rosji na całym świecie.

Zobacz też: Chiny wzywają Zachód do porzucenia mentalności z czasów zimnej wojny

Jak przypomniał brytyjski rząd, od czasu inwazji Putina na Ukrainę Wielka Brytania objęła sankcjami ponad 1000 osób i ponad 120 firm, a trzy czwarte firm zagranicznych ograniczyło działalność w Rosji - z czego prawie jedna czwarta całkowicie się wycofała.

Spadek rosyjskiego importu

Rząd Wielkiej Brytanii poinformował również, że od czasu inwazji rosyjski import spadł o ponad 40 proc., a zapasy ważnych importowanych komponentów produkcyjnych prawdopodobnie wyczerpią się w ciągu najbliższych trzech do sześciu miesięcy.

Ponadto zwrócił uwagę, że produkcja samochodów spadła o 60 proc., a rosyjski minister transportu sam przyznał, że w wyniku sankcji rosyjska infrastruktura logistyczna obecnie "nie działa".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie