Trwa ładowanie...
ycipk-2hurqk

Brudne toalety, słaby komfort i awarie. Na co pasażerowie pociągów narzekali w 2017 roku?

1151 skarg od pasażerów wpłynęło w ubiegłym roku do Urzędu Transportu Kolejowego. Najczęściej skarżyli się na brak higieny i komfortu oraz niewystarczającą jakość obsługi. Awaria klimatyzacji, brudne toalety i niewłaściwe zachowanie konduktorów - to tylko niektóre przykłady.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
W 17 proc. skarg dotyczyła roszczeń finansowych
W 17 proc. skarg dotyczyła roszczeń finansowych (East News, Fot: TADEUSZ KONIARZ/REPORTER)
ycipk-2hurqk

22 proc. korespondencji kierowanej przez pasażerów dotyczyła m.in. niedziałającej klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

W 17 proc. zgłoszeń pasażerowie mieli roszczenia finansowe. Skargi takie dotyczyły głównie decyzji reklamacyjnych w przypadkach odmów wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów. Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 proc. podróżnych. W zgłoszeniach tych znalazły się uwagi dotyczące niedogodnych czasowo połączeń kolejowych, braku skomunikowania z innymi pociągami czy likwidacji kursów.

Ilona Raczyńska/WP
Podziel się
ycipk-2hurqk

Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny otwarcia były tematem 13 proc. skarg - wynika z danych UTK. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczyło działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów.

Niezadowoleni pasażerowie najczęściej wysyłali skargi mailem (819 zgłoszeń). Popularną formą przesyłania skarg był również formularz kontaktowy na stronie internetowej – 140 zgłoszeń. Pocztą tradycyjną dotarło do Urzędu 68 skarg, za pośrednictwem e-PUAP – 6, a jedna osoba wniosła skargę osobiście.

PAP
Podziel się

W Urzędzie Transportu Kolejowego pod numerem 22 460 40 80 dyżurują pracownicy, którzy informują pasażerów o przysługujących im prawach. W ubiegłym roku udzielono 1063 porad, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi na przedsiębiorstwa kolejowe.

ycipk-2hurqk

A wy, jakie macie doświadczenia w podróży pociągami?

Źródło: UTK

Zobacz dworzec w Zakopanem. To antywizytówka miasta?

ycipk-2hurqk

Podziel się opinią

Share

Bądź z nami na bieżąco

tick Lubię to

na Facebooku


ycipk-2hurqk

ycipk-2hurqk
ycipk-2hurqk
Bądź na bieżąco:
Więcej tematów