Czasy „Ozonu” i fascynacji pokoleniem JP II
Jeszcze sześć lat temu Janusz Palikot wyznawał bardzo konserwatywny światopogląd. Był głównym udziałowcem spółki Ozon Media, wydawcy tygodnika "Ozon". Funkcję redaktora naczelnego pisma pełnił m.in. Grzegorz Górny (przedtem red. Nacz. „Frondy”). Dla „Ozonu” pisali też Tomasz Terlikowski, Piotr Semka i prof. Jadwiga Staniszkis. Na jednej z okładek pisma pojawiło się hasło „Zakaz pedałowania”. W rozmowie z tygodnikiem „Polityka” w 2007 roku Palikot przyznał, że „Do stworzenia 'Ozonu' namówili mnie dominikanin ojciec Maciej Zięba i Roman Kluska. To miało być pismo realizujące linię 4xR: religia, rodzina, rynek, rozsądek. Niestety, nie udało się. Ludzie, którym zaufałem, popełnili zbyt wiele błędów” – powiedział tygodnikowi polityk.
W rozmowie z „Newsweekiem” Palikot wyjaśniał także swoją fascynację pokoleniem JP II: „W pokoleniu JP2 uwiodło mnie to, że powstaje nowy rodzaj więzi, jaki pamiętam z czasów pierwszej Solidarności. Bo mnie ukształtował rok 1980. Miałem wtedy 16 lat. Fascynowało mnie to, że polskość wstaje z kolan.”
Projekt wydawania tygodnika skierowanego do osób o poglądach konserwatywno-katolickich okazał się jednak niewypałem. Pismo było nierentowne, Palikot stracił wtedy 20 mln zł, które w nie zainwestował. Szef RPP wyznał ostatnio, że żałuje, iż „kiedykolwiek dołożył do tego chociaż złotówkę.”