Wyciek z Netflixa. Złe wieści dla części widzów
Netflix zmieni prawdopodobnie swoją ofertę wcześniej, niż zakładano pierwotnie. Serwis chce przyspieszyć wprowadzenie tańszego wariantu subskrypcji i jednocześnie ograniczyć współdzielenie kont - wynika w wewnętrznej korespondencji firmy, do której dotarł "The New York Times".
Nowy cennik Netfilxa - a w nim tańszy abonament, ale za to z reklamami - ma zostać wprowadzony w ostatnim kwartale 2022 roku - informuje amerykański dziennik. To wcześniej niż firma zapowiedziała kilka tygodni temu.
Nowy cennik Netflixa i koniec udostępnień haseł
"NYT" wyjaśnia, że plany serwisu zawarto w notatce, która trafiła do załogi firmy, a jego prawdziwość potwierdziło dwóch pracowników pod warunkiem zachowania anonimowości.
"Cel jest ambitny i będzie wymagał pewnych kompromisów" - napisano w notatce.
Jak wynika z korespondencji, w trzech ostatnich miesiącach roku Netflix planuje też ograniczyć udostępnianie haseł swoich subskrybentów znajomym czy rodzinie.
Przed miesiącem Netflix zaskoczył branżę medialną i klientów samą zapowiedzią zaoferowania tańszego pakietu w zamian za wyświetlane reklamy. Wcześniej firma przez lata twierdziła, że taki kierunek nie jest w jej zainteresowaniu.
Netflix traci subskrybentów
Jak zauważa "NYT" zmiana w polityce Netflixa wynika najpewniej z wyzwań biznesowych stojących przez operatorem serwisu.
Z kwietniowego komunikatu wynika, że w pierwszym kwartale tego roku z Netflixa zrezygnowało ok. 200 tys. subskrybentów (to pierwszy taki spadek od dekady), a firma spodziewa się odejścia nawet 2 mln następnych użytkowników.
Rzeczniczka Netflixa odmówiła komentarza w sprawie informacji z wewnętrznej korespondencji.
Źródło: nytimes.com