Trwa ładowanie...

Wściekłość na Wyspach. Wielka sieć sklepów rozsierdziła ludzi

Klienci podnieśli bunt, gdy sieć sklepów Tesco podniosła cenę jednego z najchętniej wybieranych przez Brytyjczyków produktów. Za puszkę zupy pomidorowej Heinz klienci muszą teraz płacić niemal o 80 procent więcej niż jeszcze pół roku temu.

Tesco podniosło cenę zupy pomidorowej Heinz o blisko 100 procentTesco podniosło cenę zupy pomidorowej Heinz o blisko 100 procentŹródło: Getty Images, fot: Copyright by Tom Werner
d2hatfq
d2hatfq

Jak podaje serwis cambridge-news.co.uk, podwyżka ceny zupy pomidorowej Heinz o blisko 80 procent spowodowała olbrzymią falę złości wśród klientów sieci Tesco w Wielkiej Brytanii. Sklep oskarżono o "spekulacje", tym bardziej że sieć obiecała powstrzymać się od "nieuzasadnionych" podwyżek.

Rosnący koszt zupy pomidorowej

Jeszcze sześć miesięcy temu puszkę zupy pomidorowej Heinz można było kupić w Tesco za 95 pensów. Obecnie produkt kosztuje 1,70 funta. To prawie o 80 procent więcej. Ostatni wzrost ceny tego produktu miał miejsce w zeszłym tygodniu, cena wzrosła o 21 proc. (puszka kosztowała wcześniej 1,40 funta).

Tesco stawiało się po stronie konsumenta

Gwałtowne podwyżki cen ulubionych i podstawowych produktów, takich jak zupa pomidorowa Heinz, zbiegły się z czasem, kiedy Tesco deklarowało lojalność wobec klientów. Sieciówka zapewniała, że nie będzie wprowadzać "nieuzasadnionych podwyżek". Doprowadziło to nawet do konfliktów z niektórymi dostawcami, w tym Heinz. Cambridge-news.co.uk przypomina, że przez jakiś czas z powodu braku porozumienia na sklepowych półkach Tesco nie można było znaleźć produktów tej marki.

d2hatfq

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz też: Polowanie na Rosjan. BMP-3 i jego załoga zrównane z ziemią

Tesco deklarowało blokadę cen tysięcy produktów aż do Wielkanocy.

"Wiemy, że w tej chwili czasy są trudne dla wielu naszych klientów. Mamy nadzieję, że to zobowiązanie do blokady cenowej da naszym klientom pewność, że ponad tysiąc ulubionych artykułów gospodarstwa domowego i podstawowych artykułów marki własnej pozostanie w tej samej niskiej cenie przez najbliższe miesiące. Pomożemy im w ten sposób w planowaniu budżetu, gdy będą tego najbardziej potrzebować" - oświadczył Jason Tarry, dyrektor naczelny Tesco, cytowany przez cambridge-news.co.uk.

Klienci nie mają litości

Zwolennicy zupy pomidorowej, którzy jeszcze niedawno przyklaskiwali Tesco, że sklep walczy z koncernem o jak najniższe ceny, dziś głośno wyrażają swój sprzeciw za pośrednictwem mediów społecznościowych.

d2hatfq

"Wzrost cen wynika z tego, że Heinz jest chciwy i polega na lojalności wobec marki. Zbyt wielu ludzi wciąż na ślepo kupuje ich przecenione produkty. Zarówno Tesco, jak i Asda robią własną zupę. Jest równie dobra i kosztuje 60 pensów" - zachęca do poszukania alternatyw inna osoba.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2hatfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hatfq
Więcej tematów