RegionalneWrocławWrocław. Remont Mostów Pomorskich. Ruszyła renowacja strażnic

Wrocław. Remont Mostów Pomorskich. Ruszyła renowacja strażnic

Trwa przebudowa słynnych wrocławskich Mostów Pomorskich we Wrocławiu. Wykonawca prac zajął się również renowacją zabytkowych strażnic. Obiekty są w złym stanie technicznym i wymagają wzmocnienia. Jedna z nich jest pochylona.

Wrocław. Remont Mostów Pomorskich. Ruszyła renowacja strażnic
Wrocław. Remont Mostów Pomorskich. Ruszyła renowacja strażnic
Źródło zdjęć: © Wrocławskie Inwestycje
Katarzyna Łapczyńska

13.06.2021 21:06

Trwa remont Mostów Pomorskich we Wrocławiu. Przy okazji renowacji doczekają się także wieże strażnicze znajdujące się na rogatkach przepraw. Strażnice są w bardzo złym stanie technicznym.

- Wieże są zaniedbane, jedna z nich jest pochylona. Prawdopodobnie ze względu na rzekę naruszony został grunt. Wymagają wzmocnienia - tłumaczy portalowi wroclaw.pl Wojciech Kaim, kierownik z ramienia Wrocławskich Inwestycji.

Wrocław. Remont Mostów Pomorskich. Ruszyła renowacja strażnic

Zabytkowe wieże wzmocnią betonowe kolumny. Wykonawca prac wykona kilkanaście przewiertów. Wiertnica o średnicy 110 mm przewierci się przez piwnicę oraz fundamenty, po czym dostanie się do gruntu. Właśnie w tych miejscach znajdą się podpory.

Sportowcy ukrywają swoje problemy? "Sport jest dla nich formą zarobku. Nie chcą tego tracić"

- Wiertło przewierci posadzkę i dojdzie do gruntu. Wtedy za pomocą węży wokół maszyny i silosów na zewnatrz budynku wtłaczany jest do gruntu zaczyn cementowy. Następnie wiertło miksuje grunt, żeby stworzyć kolumnę - wyjaśnia Kaim.

Strażnice odzyskają dawny blask także ze względu na prace nad ich wyglądem zewnętrznym. Wieże czeka wymiana dachu. Odnowione zostaną także ściany z cegieł. - Obiekt jest wykonany z piaskowca a dziś jest szaro-buro-czarny. Po renowacji będzie mieć ładny, kremowy kolor - zaznacza Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Łączny koszt remontu mostów Pomorskich to 70 mln zł. Ma on się zakończyć w 2023 roku. - Jeszcze w tym roku powinny zniknąć rury z obu stron mostu. Przewierciliśmy się po raz drugi pod dnem Odry i będzie można przenosić ciepłociąg do mikrotunelu. Będą również próby szczelności - wyjaśnia Krzysztof Świercz na łamach portalu wroclaw.pl. 

Zobacz także
Komentarze (0)