RegionalneWrocławWrocław. Praca wre na Osi Zachodniej. Ruszyła budowa wiaduktu

Wrocław. Praca wre na Osi Zachodniej. Ruszyła budowa wiaduktu

Aż 143 metry długości będzie mieć wiadukt nad torami kolejowymi na budowanej we Wrocławiu od zera Alei Stabłowickiej. Obecnie w tej części miasta trwają intensywne prace. Powstają m.in. fundamenty pod nowe torowisko przy ul. Kosmonautów.

Wrocław. Praca wre na Osi Zachodniej. Ruszyła budowa wiaduktu
Wrocław. Praca wre na Osi Zachodniej. Ruszyła budowa wiaduktu
Źródło zdjęć: © Wrocławskie Inwestycje
Łukasz Kuczera

09.09.2021 22:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oś Zachodnia to inwestycja, na którą mieszkańcy Wrocławia czekali od dawna. W ostatnich miesiącach miasto przebrnęło przez procedury przetargowe, a na teren budowy mógł wjechać ciężki sprzęt. Po ukończeniu prac, co planowane jest na 2023 rok, zyskają mieszkańcy zachodnich osiedli Wrocławia - Leśnicy czy Stabłowic.

Inwestycja składa się z dwóch projektów - przebudowy ul. Kosmonautów na odcinku od kąpieliska Glinianki do skrzyżowania z ul. Fieldorfa (2,2 km) oraz budowie Alei Stabłowickiej, gdzie właśnie ruszyły prace przy 143-metrowym wiadukcie, jaki pojawi się nad torami kolejowymi, na wysokości działek od ul. Jerzmanowskiej.

Wrocław. Praca wre na Osi Zachodniej. Ruszyła budowa wiaduktu

Na miejscu inwestycji działa już palownica, której zadaniem jest wydrążenie otworów w gruncie i uformowanie w nim pali. - Wiadukt będzie kolejnym obiektem inżynierskim w mieście, który pozwoli bezkolizyjnie przejechać nad ruchliwą trasą kolejową. Używając palownicy wykonawca tworzy podstawę pod mury oporowe. Musimy wzmocnić grunt - podkreśla Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, którego cytuje wroclaw.pl.

Śmierć po brutalnej interwencji policji. Śmiszek: Monopol na stosowanie przemocy

Pierwszy etap prac to jednak przede wszystkim budowa nowego torowiska, która zostanie odsunięte o kilka metrów od obecnie istniejącego. Znajdować się on będzie bliżej budowanego szpitala onkologicznego, a zmiana położenia torów umożliwi poszerzenie drogi na tym odcinku.

Tramwaje w tym miejscu będą mogły pojechać w pierwszym kwartale 2022 roku. Torowisko będzie zielone o długości 2,2 km.

Gdy prace osiągną zaawansowany etap i konieczne będzie przeniesienie ruchu na nowo powstałe torowisko, pasażerowie MPK Wrocław będą musieli pogodzić się z tym, że przez kilka tygodni tramwaje nie dojadą do Leśnicy.

Oś Zachodnia kosztować będzie łącznie ponad 181 mln zł. Inwestycja zostanie oddana do użytku w roku 2023.

Źródło artykułu:wroclaw.wp.pl
wrocławoś zachodniastabłowice
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)