RegionalneWrocławWrocław. Poleć firmę i wygraj iPhone'a. Można pomóc ulubionemu mikroprzedsiębiorstwu

Wrocław. Poleć firmę i wygraj iPhone'a. Można pomóc ulubionemu mikroprzedsiębiorstwu

Mikrofirmy, mimo tego, że są najmniejszymi przedsiębiorstwami, mają ogromną siłę oddziaływania. Zatrudniają ponad 128 tys. mieszkańców Wrocławia i przynoszą do miejskiego budżetu ponad 600 mln zł. Właśnie dlatego warto je doceniać i wspierać, szczególnie w okresie zmian związanych ze skutkami pandemii koronawirusa.

Wrocław. Poleć firmę i wygraj iPhone'a. Można pomóc ulubionemu mikroprzedsiębiorstwu
Wrocław. Poleć firmę i wygraj iPhone'a. Można pomóc ulubionemu mikroprzedsiębiorstwu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Łukasz Kuczera

01.07.2021 13:48

Mikrofirmy to przedsiębiorstwa, które zatrudniają do 10 osób. We Wrocławiu stanowią one aż 97 proc. wszystkich działających w mieście firm. W skali kraju pracuje w nich ponad 4 miliony osób. Generują też 30 proc. PKB, co oznacza, że aż co trzecia złotówka w polskiej gospodarce pochodzi właśnie od nich! Śmiało można powiedzieć, że napędzają one rozwój naszego miasta.

- Wrocław to miasto ludzi aktywnych, kreatywnych, przedsiębiorczych. Działa u nas blisko 130 tysięcy przedsiębiorstw. W zdecydowanej większości to mikrofirmy, które sprawiają, że nasze miasto, nasz region może się dynamicznie rozwijać. Dzięki zaangażowaniu i pomysłowości naszych wrocławskich przedsiębiorców zyskujemy wszyscy, zyskuje Wrocław - komentuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Wrocław. Bez mikro nie ma makro

Różnorodność branż, w których działają mikroprzedsiębiorstwa sprawia, że każdy z nas z pewnością zetknął się choć raz z mikrofirmą. Mógł być to osiedlowy warzywniak, piekarnia, ulubiona kwiaciarnia, szewc, firma remontowa, czy też profesjonalne firmy księgowe lub doradcze, z których usług korzystamy w pracy. Mikroprzedsiębiorstwa to również innowacyjne startupy prężnie rozwijające się w naszym mieście.

Wróci zdalne nauczanie? Doradca premiera Morawieckiego zabrał głos

- Mikrofirmy są wokół nas. Stykamy się z nimi na co dzień. Choć są najmniejsze, to skala ich działalności sprawia, że to one napędzają rozwój naszego kraju, regionu i miasta! To właśnie dlatego naszą kampanię społeczną mającą pokazać rolę mikroprzedsiębiorczości nazwaliśmy "Bez mikro nie ma makro". Chcemy oddać głos mikroprzedsiębiorstwom, pokazać ich sukcesy, pomysły, produkty i usługi. Chcemy zachęcić mieszkańców Wrocławia do ich poznania, docenienia i polecania. Najlepsza wiadomość jest taka, że już się to dzieje! - opowiada Maciej Potocki, prezes Wrocławskiego Parku Technologicznego.

Wrocław. Mieszkańcy dla mikrofirm

Rzeczywiście, w ramach konkursu #bezmikroniemamakro, który zorganizowało WPT, można przeczytać niezwykłe historie wrocławian i wrocławianek, w których w roli głównej występują wrocławscy mikroprzedsiębiorcy. Poznajemy np. niezwykłe wspomnienie jednej z wrocławianek, którą dziadek nauczył szacunku do przedmiotów z duszą, przez co dziś korzysta ona z usług lokalnego zegarmistrza, romantyczną historię randki sprzed lat w małej wrocławskiej restauracji, która ciągle pisze swój dalszy bieg, czy dowiadujemy się o roli lokalnych firm - piekarni, cukierni, rzemieślników, które są dla mieszkańców osiedli, ale i całego miasta kultowe.

Mało tego, osoby niemieszkające już w naszym mieście specjalnie do nich wracają, mimo dziesiątek, czy nawet setek kilometrów do przemierzenia. Wrocławianie i wrocławianki wiedzą też, że mikrofirmy spotykamy w różnych obszarach życia. Dlatego też, wśród opowiedzianych przez nich historii, odnajdujemy opowieści o niezwykle zdolnych mechanikach samochodowych, firmach budowlanych i remontowych, czy też zakładach fotograficznych, które łączą tradycję z nowoczesnością.

Wrocław. Poleć firmę i wygraj iPhone'a

Wszystkie te historie można przeczytać w na Facebooku Wrocławskiego Parku Technologicznego. Cały czas ich przybywa - konkurs, w ramach którego polecając wrocławską firmę, można wygrać nowoczesny smartfon iPhone 11, trwa do 14 lipca.

Każdy może wziąć w nim udział i pomóc ulubionemu mikroprzedsiębiorstwu. Co ważne, promocja zgłoszonych mikrofirm nie zakończy się wraz z konkursem. WPT wraz z miastem Wrocław będzie je promować, tak by informacja o ich działalności dotarła do jak największej ilości mieszkańców naszego miasta. Dzięki zgłoszeniom do konkursu na stronie bezmikroniemamakro.pl powstanie też baza wrocławskich mikroprzedsiębiorstw, dzięki której będziemy poznawać miejsca wyjątkowe na przedsiębiorczej mapie miasta.

Warto dodać, że "Bez mikro nie ma makro" to projekt, który skupia wokół siebie organizacje i instytucje związane ze wspieraniem mikroprzedsiębiorczości. Już dziś ambasadorami projektu są Dolnośląska Izba Rzemieślnicza, Dolnośląska Izba Gospodarcza, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Źródło artykułu:wroclaw.wp.pl
wrocławmikromikroprzedsiębiorcy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)