Wrocław. Pandemia i biznes, czyli gospodarka od nowa
Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele - inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku. Jak mocno koronawirus wpłynie na biznes? O tym rozmawiać się będzie podczas Made in Wrocław 2020.
Pandemia koronawirusa dotyka wielu aspektów działania firmy, niezależnie od tego, czy jest ona mikroprzedsiębiorstwem, czy międzynarodową korporacją. Wpływa zarówno na kwestie związane z wewnętrzną organizacją pracy, jak i sposobem funkcjonowania na rynku.
Koronawirus - wyzwanie, nie problem
Pandemia koronawirusa początkowo w oczach przedsiębiorców postrzegana była przede wszystkim jako zagrożenie. Jej percepcja zmienia się z biegiem czasu i wdrażaniem kolejnych rozwiązań, które pozwalają biznesom dostosowywać się do nowych wymogów rynku.
- Obecnie mamy do czynienia z bezprecedensowym kryzysem gospodarczym na skalę światową. To niezaprzeczalny fakt. Po kilku miesiącach stania ramię w ramię z klientami w walce z pandemią, widzimy, że nasze firmy świetnie radzą sobie z nową rzeczywistością. W ekspresowym tempie przebudowują swoje modele biznesowe, pozwalają sobie płynąć razem z falą nowych trendów, takich jak choćby przyspieszona cyfryzacja usług i metodyki miejsca pracy - mówi dr Marcin Dudarski, partner zarządzający w firmie doradczej JP Weber.
"To jest bardzo nietypowe zachowanie". Kryminolog o sprawie 14-letniej Roksany
- Pandemia udowodniła nam, że potrafimy szybko wdrożyć rozwiązania, o których jeszcze parę miesięcy temu myśleliśmy w perspektywie długoterminowej. Sprawnie zastępujemy słowo "problem" słowem "wyzwanie" - dodaje Dudarski.
Wrocław. Pandemia COVID-19 jako szansa
Nowa rzeczywistość, która wykształciła się w okresie pandemii, ma wpływ na całą gospodarkę. Stanowi wyzwanie, które można postrzegać jako okazję do zbudowania mocnej rynkowej pozycji.
- Pandemię trzeba rozważać jako szansę dla gospodarki. Od tego, jak szybko jesteśmy w stanie zaadaptować się do nowych warunków i realiów biznesowych zależy sukces w kolejnych latach. Jeśli biznes jest w stanie sprostać tak dramatycznym i poważnym wyzwaniom - ma szanse na rozwój w kolejnych latach, niezależnie od realiów - komentuje Fabio Pommella, prezes zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z o.o.
Koronawirus - test dla codziennego funkcjonowania firmy
W wyniku pandemii wiele przedsiębiorstw wprowadziło dotychczas nieużywane w firmie narzędzia i formy komunikacji z klientem, a także zmieniło swój tryby pracy. - Pandemię można postrzegać jako impuls do zmian. W sektorze IT zaczęliśmy działać szybciej, zmieniać się w niewyobrażalnym dotąd tempie. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu każdego członka naszego zespołu oraz sprawności w realizowaniu działań biznesowych - komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, prezes klastra ITCorner, managing partner w Unity Group.
- Zawdzięczamy je kulturze pracy opartej na zaufaniu i samoorganizacji, która jest dla nas fundamentem stabilności biznesu. W moim przekonaniu to, czy biznes będzie z powodzeniem funkcjonować w nowej rzeczywistości, którą stworzyła pandemia koronawirusa, zależy od tego, czy dostosuje do jej wymogów sposób swojego wewnętrznego działania - dodaje Rudno-Rudziński.
Wrocław. O nowym obliczu gospodarki na Made in Wrocław 2020
Dyskusji o tym, jaki wpływ ma pandemia na biznes, poświęcony będzie pierwszy dzień konferencji Made in Wrocław 2020, która odbędzie się w dniach 20-22 października 2020 r. Każdy będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w niej on-line, rejestrując się wcześniej na www.made-in-wroclaw.pl.
Wśród prelegentów, którzy zmierzą się z pytaniem o to, jak koronawirus zmienił nasz sposób postrzegania biznesu będą: Fabio Pommella, prezes zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., Anthony Crawford, dyrektor operacji produkcyjnej 3M w Polsce i regionie Europy Wschodniej, Vangelis Savvas, dyrektor generalny 3M GSC oraz Konrad Weiske, wiceprezes SoDA, współzałożyciel i prezes Spyrosoft S.A.
W trakcie pierwszego dnia Made in Wrocław 2020 odbędzie się również panel dyskusyjny pt. "Walka z koronawirusem - nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania", w którym wezmą udział: Anna Berczyńska, wiceprezes ABSL Talents, dyrektorka zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler, Grzegorz Rudno-Rudziński, prezes zarządu klastra ITCorner, partner zarządzający w Unity Group, prof. Marcin Drąg z Katedry Chemii Biologicznej i Bioobrazowania Politechniki Wrocławskiej oraz Krzysztof Jarzyna, dyrektor zarządzający polskim oddziałem spółki INDUSTRIAS Alegre. Moderatorem panelu będzie dr Marcin Dudarski, współzałożyciel i partner zarządzający, JP Weber.
Made in Wrocław jest organizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i miasto Wrocław.