Wrocław. Nowy przystanek kolejowy coraz bliżej. Skorzystają z niego mieszkańcy Szczepina
Jeszcze przed wakacjami ma być gotowy nowy przystanek kolejowy na mapie Wrocławia - Szczepin. Koszt jego budowy wyniósł 46 mln zł.
Nowy przystanek kolejowy budowany jest wraz z linią tramwajową na Popowice. Za realizację tego zadania odpowiadają Wrocławskie Inwestycje. Jednym z założeń prac była m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Długiej, pod którym przejeżdżać będą tramwaje.
- Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wrocław. Nowy przystanek kolejowy coraz bliżej. Skorzystają z niego mieszkańcy Szczepina
Wcześniej wiadukt na ul. Długiej był tzw. wąskim korytarzem. Ze względu na niewielką ilość miejsca, dochodziło tam do zwężenia jezdni i zatorów. Dodatkowo taka konstrukcja uniemożliwiała poprowadzenie tam torów tramwajowych. To już jednak przeszłość.
Wróblewski to twardziel? Kandydat PiS na RPO krótko odpowiedział
Nowy wiadukt ma 43 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum, jak i Kozanowa. W miejscu inwestycji zbudowano też torowisko, chodniki i ścieżki rowerowe.
Przystanek Wrocław Szczepin usytuowany jest między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Od 15 marca pociągi na trasie z Dworca Głównego PKP w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy jadą dwoma torami. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów.
W tej chwili wykonawca układa nawierzchnię z płyt na dwóch peronach, które liczą po 200 m. Dojścia do peronów przewidziano też schodami od strony wiaduktu. Aktualną informację o pociągach zapewnią podróżnym elektroniczne wyświetlacze i infokioski. Z myślą o cyklistach zamontowane zostaną stojaki na rowery.
- Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych - dodaje Siemieniec.
Budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz przebudową wiaduktu kosztowała 46 mln zł, z czego prawie 35 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.