Trwa ładowanie...

Wrocław. Nowy przystanek kolejowy coraz bliżej. Skorzystają z niego mieszkańcy Szczepina

Jeszcze przed wakacjami ma być gotowy nowy przystanek kolejowy na mapie Wrocławia - Szczepin. Koszt jego budowy wyniósł 46 mln zł.

Wrocław. Nowy przystanek kolejowy coraz bliżej. Skorzystają z niego mieszkańcy SzczepinaWrocław. Nowy przystanek kolejowy coraz bliżej. Skorzystają z niego mieszkańcy SzczepinaŹródło: Materiały prasowe
d2za9b2
d2za9b2

Nowy przystanek kolejowy budowany jest wraz z linią tramwajową na Popowice. Za realizację tego zadania odpowiadają Wrocławskie Inwestycje. Jednym z założeń prac była m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Długiej, pod którym przejeżdżać będą tramwaje.

- Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wrocław. Nowy przystanek kolejowy coraz bliżej. Skorzystają z niego mieszkańcy Szczepina

Wcześniej wiadukt na ul. Długiej był tzw. wąskim korytarzem. Ze względu na niewielką ilość miejsca, dochodziło tam do zwężenia jezdni i zatorów. Dodatkowo taka konstrukcja uniemożliwiała poprowadzenie tam torów tramwajowych. To już jednak przeszłość.

Wróblewski to twardziel? Kandydat PiS na RPO krótko odpowiedział

Nowy wiadukt ma 43 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum, jak i Kozanowa. W miejscu inwestycji zbudowano też torowisko, chodniki i ścieżki rowerowe.

d2za9b2

Przystanek Wrocław Szczepin usytuowany jest między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Od 15 marca pociągi na trasie z Dworca Głównego PKP w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy jadą dwoma torami. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów.

W tej chwili wykonawca układa nawierzchnię z płyt na dwóch peronach, które liczą po 200 m. Dojścia do peronów przewidziano też schodami od strony wiaduktu. Aktualną informację o pociągach zapewnią podróżnym elektroniczne wyświetlacze i infokioski. Z myślą o cyklistach zamontowane zostaną stojaki na rowery.

- Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych - dodaje Siemieniec.

Budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz przebudową wiaduktu kosztowała 46 mln zł, z czego prawie 35 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2za9b2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2za9b2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj