Wrocław. Konstrukcja wiaduktu na TAT gotowa. Kosztowała 40 mln zł
Ważny moment w budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Gotowa jest już konstrukcja wiaduktu nad ul. Robotniczą, dzięki której tramwaje przejadą nad torami kolejowymi. Na razie zakończono budowę konstrukcji stalowej, w kolejnych tygodniach potrwają prace nad najazdami i murami oporowymi. Sam wiadukt kosztuje 40 mln zł.
Wiadukt na Trasie Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór ma prawie 160 metrów długości i 10 metrów szerokości. Jego zbudowanie było konieczne, bo TAT przebiega przez tory kolejowe przy ul. Robotniczej. Jest to jeden z droższych elementów całej trasy - kosztował 40 mln zł.
- Wiadukt nad torami kolejowymi umożliwi bezkolizyjny przejazd autobusów i tramwajów w relacji pl. Orląt Lwowskich - Nowy Dwór. Autobusy stoją dziś na ul. Fabrycznej na zamykanych przejazdach kolejowych, gdzie jeżdżą pociągi towarowe - wyjaśnia portalowi wroclaw.pl Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Wrocław. Konstrukcja wiaduktu na TAT gotowa. Kosztowała 40 mln zł
Tramwaje na Nowy Dwór pojadą w 2023 roku. Co ważne, nie przewidziano, aby na nowo skonstruowany wiadukt wstęp mieli piesi, rowerzyści i kierowcy. Oni nadal będą mogli skorzystać z wiaduktu, który przebiega w okolicy nad torami nad ul. Robotniczą.
Zdjęcia przed i po powodzi w Niemczech. Przerażający widok z satelity
Z nowego wiaduktu nieco wcześniej skorzystają autobusy MPK Wrocław. Wszystko zależeć będzie od postępów prac. Dzięki tej konstrukcji autobusy miejskiego przewoźnika nie będą musiały już stać w korkach na ul. Robotniczej, zwłaszcza gdy dojdzie do zamknięcia przejazdu kolejowego.
Przy budowie nowego wiaduktu zużyto 650 ton stali. Obecnie wykonywane są najazdy na wiadukt ze ścianami oporowymi, których powierzchnia łączna wyniesie 3,5 tys. m kw.
Wcześniej na budowie TAT oddano do użytku inny wiadukt - przy skrzyżowaniu ul. Smoleckiej z Robotniczą. Jest on jednak znacznie mniejszy, bo ma 21 metrów długości i 17 metrów szerokości. Koszt jego budowy wyniósł 6,5 mln zł. Wcześniej w tym miejscu rozebrano dawny stalowy wiadukt Kolei Marchijskiej.
Łącznie, budowa całej trasy tramwajowej na Nowy Dwór - po uwzględnieniu dodatkowych prac - pochłonie ok. 390 mln zł.