Wrocław. 500 metrów sześciennych betonu. Ważna noc dla budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej
Budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór we Wrocławiu postępuje zgodnie z planem. Miniona noc była niezwykle ważna dla tej inwestycji. Na wiadukt nad ulicą Smolecką trafiło aż 500 metrów sześciennych betonu. Teraz trzeba czekać aż wylany materiał się zwiąże.
Mieszkańcy Wrocławia czekają na ukończenie prac związanych z budową Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór, bo zapewni ona połączenie tramwajowe jednemu z większych osiedli na terenie miasta i znacząco poprawi komunikację.
W nocy ze środy na czwartek na budowie TAT przeprowadzono niezwykle ważną część inwestycji - wylano aż 500 metrów sześciennych betonu na wiadukt nad ulicą Smolecką.
Wrocław. 500 metrów sześciennych betonu. Ważna noc dla budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej
Aby zapewnić na placu budowy taką ilość betonu, potrzebnych było ok. 60 kursów betoniarek. Prace rozpoczęły się jeszcze w środę w godzinach wieczornych, a potrwały do godzin rannych. Wcześniej do ustroju nośnego obiektu wykorzystano 116 ton zbrojenia.
"Wszystko po to, aby nowym wiaduktem mogły przejechać tramwaje, autobusy i rowerzyści, a także skorzystać z niego piesi. Wiadukt będzie miał 22 metry długości i 17 szerokości" - przekazał za pośrednictwem Facebooka prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Konstrukcja mostowa na budowie TAT ma być gotowa jeszcze w tym roku. Następnie do pracy wkroczą drogowcy i torowcy. Koszt wybudowania samego wiaduktu to 6,5 mln zł.
"To bardzo ważny obiekt inżynieryjny. Ten wiadukt pozwoli na skorzystanie z fragmentu TAT autobusom czy tramwajom na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej przed terminem oddania całej trasy na Nowy Dwór" - dodał prezydent Sutryk.