Wrocław. 500 metrów sześciennych betonu. Ważna noc dla budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej
Budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór we Wrocławiu postępuje zgodnie z planem. Miniona noc była niezwykle ważna dla tej inwestycji. Na wiadukt nad ulicą Smolecką trafiło aż 500 metrów sześciennych betonu. Teraz trzeba czekać aż wylany materiał się zwiąże.
03.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:49
Mieszkańcy Wrocławia czekają na ukończenie prac związanych z budową Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór, bo zapewni ona połączenie tramwajowe jednemu z większych osiedli na terenie miasta i znacząco poprawi komunikację.
W nocy ze środy na czwartek na budowie TAT przeprowadzono niezwykle ważną część inwestycji - wylano aż 500 metrów sześciennych betonu na wiadukt nad ulicą Smolecką.
Wrocław. 500 metrów sześciennych betonu. Ważna noc dla budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej
Aby zapewnić na placu budowy taką ilość betonu, potrzebnych było ok. 60 kursów betoniarek. Prace rozpoczęły się jeszcze w środę w godzinach wieczornych, a potrwały do godzin rannych. Wcześniej do ustroju nośnego obiektu wykorzystano 116 ton zbrojenia.
"Wszystko po to, aby nowym wiaduktem mogły przejechać tramwaje, autobusy i rowerzyści, a także skorzystać z niego piesi. Wiadukt będzie miał 22 metry długości i 17 szerokości" - przekazał za pośrednictwem Facebooka prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Konstrukcja mostowa na budowie TAT ma być gotowa jeszcze w tym roku. Następnie do pracy wkroczą drogowcy i torowcy. Koszt wybudowania samego wiaduktu to 6,5 mln zł.
"To bardzo ważny obiekt inżynieryjny. Ten wiadukt pozwoli na skorzystanie z fragmentu TAT autobusom czy tramwajom na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej przed terminem oddania całej trasy na Nowy Dwór" - dodał prezydent Sutryk.