Wojna na billboardy. Obywatele RP odpowiadają na kampanię PiS
"Skok na 19 milionów. #pobudka - takie jest państwo PiS" - na ulicach polskich miast zawisło 37 kolejnych billboardów Fundacji Wolni Obywatele RP. To odpowiedź na kampanię Polskiej Fundacji Narodowej "Sprawiedliwe sądy".
26.09.2017 | aktual.: 26.09.2017 19:57
Hasło i grafika billboardów Obywateli RP nawiązuje do treści, które można zobaczyć na plakatach wydrukowanych na zlecenie PFN w ramach kampanii, której koszty wynoszą właśnie 19 mln zł.
Billboardy rozwieszono na nośnikach firmy AMS w całej Polsce. Obywatele RP zapowiadają, że po zgromadzeniu nowych funduszy w polskich miastach pojawią się kolejne plakaty.
Organizacja wzór plakatu akcji "Skok na 19 milionów" (także w formie wlepki i szablonu do graffiti czy na koszulki) udostępniła też w internecie.
- Ludzie zgłaszają się do nas, oferując miejsca na billboardy na swoich prywatnych działkach. Będą więc kolejne lokalizacje. Każdy może też samemu wydrukować plakat w mniejszym formacie - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Michał Szymanderski-Pastryk z Obywateli RP.
Pierwszy billboard Obywatele RP przygotowali tuż po tym, jak swoją kampanię rozpoczęła Polska Fundacja Narodowa. - Był widoczny tylko trzy dni. Teraz akcja się rozwija i będzie ich na ulicach coraz więcej - dodaje Szymanderski-Pastryk.
Kampania PFN od początku budzi kontrowersje. Posłowie Platformy Obywatelskiej złożyli wniosek o jej zbadanie przez Centralne Biuro Antykorupcyjne. Nowoczesna skierowała natomiast pismo do szefa Państwowej Komisji Wyborczej o kontrolę i sprawdzenie, czy nie dochodzi do złamania ustawy o partiach politycznych i finansowaniu partii politycznych przez PFN. PKW poinformowała, że obecnie nie ma narzędzi do tego, by zbadać działalność tzw. kampanii billboardowej.
Misją powołanej latem zeszłego roku Polskiej Fundacji Narodowej jest budowa pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą.