RegionalneWarszawaWarszawa. Postępuje budowa metra na Bródnie. Montaż torowiska

Warszawa. Postępuje budowa metra na Bródnie. Montaż torowiska

Zbrojenie, wibroizolacja, beton pod ciśnieniem - to przepis na wykonanie torowiska II linii metra w Warszawie. Trwają intensywne prace na wschodnio-północnym odcinku linii M2.

Warszawa. Trwają intensywne prace na wschodnio-północnym odcinku linii M2
Warszawa. Trwają intensywne prace na wschodnio-północnym odcinku linii M2
Źródło zdjęć: © Metro Warszawskie | Metro Warszawskie

20.04.2021 07:10

Jak podkreśla w komunikacie rzeczniczka prasowa warszawskiego metra Anna Bartoń, budowa torowiska w tunelach metra to skomplikowany proces. Po wydrążeniu tunelu ma on przekrój koła. Dlatego najpierw należy wybetonować płaskie powierzchnie, tzw. bankiet dolny ("podłogę" tunelu) i boczny, który będzie pełnił funkcję korytarza technologicznego. Te prace były wykonywane już na początku roku.

Warszawa. Beton pod ciśnieniem

Dopiero po "wypoziomowaniu" tunelu można przystąpić do budowy właściwego torowiska, które składa się ze zbrojenia, warstw wibroizolacyjnych, specjalnych bloczków mocujących oraz szyn. Najpierw układana jest warstwa wibroizolacji, następnie zbrojenie, a na nim montowane są bloczki z uchwytami na szyny. Po przymocowaniu do nich szyn całość jest regulowana z dokładnością do 1 mm, by następnie torowisko można było zalać betonem. Po zakończeniu budowy całego torowiska na odcinku będzie ono jeszcze szlifowane.

Warszawa. Prace przy budowie metra
Warszawa. Prace przy budowie metra© Metro Warszawskie | Metro Warszawskie

Jeszcze w tym miesiącu wykonawca będzie betonował układany właśnie odcinek torów pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza. Po drążeniu samego tunelu, jest to najważniejszy etap prac w tunelach budowanego metra.

Warszawa. Koniec prac w 2022

Równolegle do budowy torowiska, prowadzone są prace instalacyjne na trzech stacjach: Bródno, Kondratowicza i Zacisze. W częściach stacji, gdzie w przyszłości będzie znajdować się zaplecze techniczne, montowane są instalacje wentylacyjne, elektryczne i sanitarne. Na stacjach widać docelowe biegi schodów stałych i przygotowane pochylnie schodów, wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych.

Warszawa. Prowadzone są prace instalacyjne na trzech stacjach
Warszawa. Prowadzone są prace instalacyjne na trzech stacjach© Metro Warszawskie | Metro Warszawskie

Według harmonogramu zakończenie budowy tego odcinka planowane jest w II połowie 2022 roku.

Zobacz także
Komentarze (0)